Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud banken efter alt er betalt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere,

Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare på.

Jeg har lige startet et Catering virksomhed og tænker......Hvis jeg nu f eks. sælger for 100.000 kr i denne måned.

Betaler alle mine lønudgifter, husleje mm og der står 30.000 kr tilbage på min forretningskonto.

Hvis jeg ikke udbetaler de penge og de ligger i banken...skal man så stadig betale skat af de penge eller er det først når jeg hæver dem ud jeg skal gøre det??

Jeg ser frem til at høre fra Jer.

/Fatih

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:11

Hvis det er en personlig virksomhed, så betaler du skat af dit overskud, og det har ikke noget at gøre med hvad der står på din konto men indtægter minus udgifter, og som du beskriver det her, så er det samme så. Derved skat af de 30.000 kr (forudsat at du har fraregnet moms som ikke har med overskud eller skat at gøre).

Hvad du hæver selv har intet med din skat at gøre, du betaler af indtægter minus udgifter.

I eksemplet, så betaler du skat af 30.000 kr. Så vil du sige, jamen jeg har jo ikke hævet dem - NEJ men det er dine når skatten er betalt - ELLER

Kan jeg så hæve 40.000 kr fra den bankkonto uden at betale mere i skat - JA du kan hæve det som banken tillader. De første 30.000 vil så kunne ha været dit overskud og dem bar du betalt skat af, og alt ekstra du hæver, er jo dine egne penge som du så skylder banken

PERSONLIG VIRKSOMHED i al almindelighed: Du betaler ikke skat af det du hæver, det kører over mellemregning, du skatter af dit overskud og ordet løn til dig selv forekommer som sådan ikke.

PERSONLIG VIRKSOMHED VSO: Du kan drive den i virksomhedsordningen VSO, som kræver mere regnskabskunnen og ofte hjælp af revisor ved årsafsluting, og DER kan du nøjes med at betale 25% aconto skat af de 30.000 kr - en skat som modregnes din personlige skat når du en gang hæver.

Hvis det er et ApS, så skatter du firmaskat med 25% af dit overskud.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 15:15

Husk også at sætte til side til moms!

Det kommer an på din virksomhedsform. Hvis det er privat ejet (og du ikke bruger virksomhedsskatteordningen), så bliver du beskattet af OVERSKUDET i virksomheden (ikke hvad du hiver ud), lige gyldigt om pengene står på din eller virksomhedens konto. Hvis det er et ApS eller A/S, så betaler du virksomhedskat af det overskud der er i virksomheden, og når du trækker dem ud som løn betaler du personlig skat.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:32

Tobias G:

Hvis det er et ApS eller A/S, så betaler du virksomhedskat af det overskud der er i virksomheden, og når du trækker dem ud som løn betaler du personlig skat.

Ja bortset fra at virksomhedsskatten er en selskabsskat og at selskabet får fradrag for lønudgiften.
I virksomhedsordningen sker der faktisk det samme. Du betaler en foreløbig virksomhedsskat af overskud der bliver stående. Når du så trækker det opsparede overskud betales amindelig skat med fradrag af de allerede betalte 25% (hvor sidstnævnte fradrag i et ApS er ydet via fradrag for lønudgiften).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)