Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på online service?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg gået og tænkt over dette lidt tid og tænkte at der må være nogle kloge Aminoer herinde der kan forklare mig følgende scenarie:

Jeg udgiver en DBA lignende side, hvor jeg har en listepris på 100 kroner og tager 50% af salget.

Kunde A Sætter en vare til salg på min side til 1000 Kroner. Han betaler 100 Kroner for dette.

Kunde B køber varen og betaler de 1000 kroner.

Der bliver fratrukket 10% til Dankort gebyr.

Der bliver udbetalt 50% af de resterende 900 kroner til Kunde A (450 kroner)

Jeg har tjent 450 Kroner plus de 100 Kroner i listepris.

Hvordan skal jeg så se de 450 Kroner? Er dette en service der ligesom en vare skal betales 25% Moms af? Det samme med de 100 kroner, er det ligesåvel en service der skal betales 25% af?

I så fald skal jeg altså betale 25% af 550 Kroner: 137,5 kroner til SKAT og 412,5 kroner i banken.

Og når regnskabet skal gøres op, så kan jeg vel trække momsen fra de 10% (100 kroner) i kortgebyr fra?

Det vil sige jeg skal betale SKAT: 137,5 kroner - 25 kroner. IALT: 112,5 Kroner.

Altså alt i alt en fortjeneste på: 550 kroner - 112,5 kroner = 437,5.

Er dette korrekt? Eller har jeg overset noget og i såfald hvad?

Tak.

Frederik

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:42

Hej.

Det kan SKAT svare dig på. Men dine tal ser mærkelige ud ?. Hvorfor skal du både have 100kr og 450kr. Du får meget svær ved at drive forretning på den måde. Og hos DBA er det jo gratis. Så hvordan vil du lige konkurrere med det ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 12. Jun 12
Skrevet kl. 20:42

Hej Michael

Dette var selvfølgeligt kun opdigtede tal og repræsentere ikke præcis min model, men ville give svar på mit spørgsmål. Som alt i alt går ud på om der skal betales moms på en online service ligesåvel som var det en vare. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:57

Jeg kan ikke følge konceptet men skidt med det. Det er jo ikke DBA lignende, hvor de jo slet ikke er involverede i handlen men tager et gebyr

Det lyder som noget der bør køre under brugtmomsordningen, og den kan du surfe dig til oplysninger om - der er helt specielle regler, men det vil nok betyde, at du skal købe varen af A uden moms fordi A ikke er momsregistreret og sælger den videre til B efter brugtmomsregler som i princippet svarer til moms af fortjenesten - men som sagt skal køb og salg ske efter helt specielle regler som jeg synes lyder lidt komplicerede overfor konceptet som du beskriver det

Et fjollet alternativ ville jo være, at du står som sælger og fakturerer slutkunden B 1000 kr og så skal du lægge moms på alle 1000 kr, hvilket jo ikke passer i konceptet og ville fordyre alt i forhold til evt at køre via brugtmoms.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:30

Det du sælger er en ydelse, og der er også almindelig moms på ydelser.

Så ja, du er alm. momspligtig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55

FrederikLive:
Og når regnskabet skal gøres op, så kan jeg vel trække momsen fra de 10% (100 kroner) i kortgebyr fra?
Mangler vel også svar på den - Kun - hvis der fremgår moms af gebyret - ellers er der jo ikke nogen moms at trække fra - momsen vil tydeligt fremgå hvis den er der - oftest er der vel ikke moms på bank gebyrer og jeg mener du skrev dankort gebyr?

vh

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:32

oftest er der vel ikke moms på bank gebyrer og jeg mener du skrev dankort gebyr?

Men hvis man pålægger kunden et kortgebyr i størrelsesordenen 100 kr., så kan man ikke slippe momsfrit. I så fald er det ligegyldigt, hvad man kalder det, så er der stadig moms på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:57

Martin E. Jensen:
Men hvis man pålægger kunden et kortgebyr i størrelsesordenen 100 kr., så kan man ikke slippe momsfrit. I så fald er det ligegyldigt, hvad man kalder det, så er der stadig moms på.

jeg forstod - eller forstår vel heller ikke helt spørgsmålet som jo var om han kunne trække momsen FRA - Jeg er enig i, at han skal momse det gebyr han fakturerer - men det er ligesom ikke at trække fra, så jeg forstod det (og forstår måske stadigt) at det er en del af det gebyr som trådstarter bliver belastet i faktisk dankortgebyr (jo ikke alle 100 kr) som trådstarter så vil trække FRA i moms?

Trådstarters eget gebyr mod kunden giver ikke trække FRA i moms - det gir kun mening, hvis trådstarter selv betaler MOMS af det faktisk dankortgebyr, men det mener jeg ikke man går, så trække fra i forbindelse med dankort gebyret giver ikke mening - eller?  Trådstarter skrev:

FrederikLive:

Tilmeldt 12. Jun 12
Skrevet kl. 09:31

Martin E. Jensen:
Det du sælger er en ydelse, og der er også almindelig moms på ydelser.

Så ja, du er alm. momspligtig.

Tak for svar!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)