Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag på en webside??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Lige et kort spørgsmål inden jeg igang med jobbetigen.

Fradrag??

Er det rigtigt forstået at ens omkostninger med en webshop, altså det som det koster i hosting beløb X a 12måneder.

Det giver jo et total beløb, at denne er fradrags beretigt da det er en drifts omkostning i virksomheden?

Hvis/hvordan forgår det så, hvordan gør man med sit fradrag og hvorhenne?

Lige nogen korte tanker på vej ud af døren Surprise

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal føre regnskab i henhold til årsregnskabsloven og det skal opbevares sammen med bilag i nummer orden i 5 år. Regnskabet skal ikke indsendes, men bruges til din selvangivelse og kunne fremlægges med bilag, på opfordring af skat/moms.

(Også i regnskabet kan der være udgifter der ikke fuldt tæller som udgift skattemæssigt, så som gaver og repræsentation o.a.)

Regnskabets resultat udgøres jo så af dine indtægter minus dine udgifter og det er måden du får fradrag

På basis af regnskabet skal du udfylde dit forskud for at få betalt skat under året (pligt – men du kan rette flere gange under året efterhånden som du har bedre overblik over overskuddet)

Du skal efter årsafslutning og senest ult. juni, på basis af dit regnskab, udfylde udvidet selvangivelse fra punkt 111 og frem og her skatter du af overskud = indtægter minus udgifter - begge dele uden moms

Hvis du føler dig helt blank i det, så bør du enten tage kurser - herunder skats startmøder som de kan orientere dig om for dit område - læse op på det, eller skaffe en bogholder der klarer alt det for dig, f.eks. via ”Amino freelancer”. Det er ikke voldsomt dyrt, og du skal så bare sende alle bilag f.eks. hver måned. Jeg ved det kan lyde skræmmende, men mange klarer det fint selv, og andre har det bedre med at få hjælp fra starten, da det er mere besværligt at rette op på fejl, end at få det korrekt fra start. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)