Jeg er Helt enig i dit syn på sagen. Jeg arbejder selv hos en grossist. Der Dagligt køre for adskillelige millioner ud, hver dag med tobak til kiosker osv. Vi oplever en stigende interesse for vores biler. Sågar også overfald af chauffører. pga. vi SKAL skilte med at vi er den virksomhed vi nu er. Vi har forsøgt at søge om dispensation, men myndighederne ser det ikke som dokumentation nok at vores lastbiler bliver stjålet, chauffører overfaldet, og mange af vores biler bliver "efterfulgt". For at se om de kan fornemme hvilken rute vi kører. Jeg ser det som et Kæmpe problem, fordi jeg har kontakten med chaufførene efter hændelserne, hvor de jo bestemt ikke syns det er sjovt at køre ude i marken og føle sig overvåget. Jeg er helt enig med at man skal dæmme op mod snyd, svindel og humbuk, Det er der bare utallige andre måder at gøre på mener jeg. |
Uden at forsvare eller angribe ordningen (er vel lidt mod) så overser du sikkert, at det er for at andre end skat kan se, HOV naboen har håndværker på
Den er jeg egentlig med på, jeg kan godt følge hvad de tænker. Jeg er bare ikke enig med dem i at det løser nogle problemer, at der er cvr-nr. på bilerne - men vi må jo se om de udgifter vi nu alle får, til at sætte nr. på bilerne, bliver opvejet af mindre sort arbejde :-)
Det er mit indtryk at den største andel, af sort arbejde, udføres af håndværkere. Samtidig tror jeg at netop håndværkerne, er dem der i forvejen har navn og logo på bilerne. Det er muligt at der er nogle enmands rengøringsfirmaer der bliver udfordret med den nye lov, men ellers har jeg svært ved at se at cvr.-nr. løser noget. De "anonyme" gulpladebiler jeg kender til, er ikke indenfor brancher der normalt er kendt for at udføre sort arbejde.
De bedste hilsner
/Brian