Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbytte fra SMBA som nedlægges

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er medejer af et SMBA hvor vi er to ejere der begge ejer 50%. Vi er ved at nedlægge virksomheden, men hvordan får vi egenkapitalen (indestående på bankkonto) udbetalt til os selv. Vi vil helst undgå at skulle udbetale det som løn, da vi ikke gider besværet med at oprette os som arbejdsgivere i letløn. Kan vi udbetale det som udbytte til os selv, og kan vi udbetale fx. 70% til den ene ejer og 30% til den anden i udbytte. Alternativt kan vi udbetale et honorar til os selv (som beskattes som b-skat)?

På forhånd tak.

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Saris Group Skrevet kl. 22:08

Hej jbiversen

I kan selv vælge hvordan i vil udlodde det,
Dvs. at i kan udlodde det som udbytte og da kan i selv vælge i hvilken procent del i gør det i.

Hvis det er tale om indskudskapital som var beskatte da i indskød det, så kan i også trække det skattefrit ud af selskabet igen.

alternativet så hedder det udbytte beskatning som ligger 25- 43%

Du er meget velkommen til at kontakte mig hvis du ønkser yderligere oplysninger. Send en PM med dine oplysninger.

Hvad skal i med selskabet når det er tømt?

jeg muligvis en kunde som kunne være interesseret i at købe det for en billig penge og så kan vi lave de nødvendige ændringer.

med venlig hilsen

Jimmie

Jimmie Steinbeck

Dealsfnder.dk - din shopping og fashion guide online.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:49

pas på folk der sælger brugte SMAB er som tilmed har været aktive - ACHTUNG

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Dec 12
Fra  Saris Group Skrevet kl. 01:55

Hej Cookie

Tak for tippet.

Det er klart vi skal have kigget på "regnskabet" og have alle oplysninger om eventuelle forpligtelser, kreditorer m.m.

Men jeg har en gang i mellem nogle kunder som er interesseret i at købe "brugte" selskaber og tage den eventuelle risiko der kan være at selskabet har nogle forpligtelser. Det er klart at man skal vide havd man køber.

Især med SMBA selskaber er der rift om selskaber med et cvr nummer og moms nummer med et par år på bagen, da det kan tage op til 12 uger at stifte det fra bunden for tiden.

Jimmie Steinbeck

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:01

Jep det tager lidt tid, men jeg synes det er en voldsom risiko at tage at købe et bruge SMBA der har været aktivitet i + med overholdelse af alle regler om aktive deltagere osv. så for mig er det et rent lotteri, om ikke man er i hænderne på nogen der bringer en i svære vanskeligheder - specielt ud fra som du skriver:

Citat. Især med SMBA selskaber er der rift om selskaber med et cvr nummer og moms nummer med et par år på bagen, da det kan tage op til 12 uger at stifte det fra bunden for tiden. Citat slut

Sorry to say men det lyder ikke godt at man behøver noget med et par år på bagen som man ikke selv har været aktive i når vi taler SMBA og som heller ikke med så meget andet. Der er præcis det (og en del andet), som trækker SMBA ned som selskabsform hos mange

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Dec 12
Fra  Saris Group Skrevet kl. 02:22

Cookie:

Jep det tager lidt tid, men jeg synes det er en voldsom risiko at tage at købe et bruge SMBA der har været aktivitet i + med overholdelse af alle regler om aktive deltagere osv. så for mig er det et rent lotteri, om ikke man er i hænderne på nogen der bringer en i svære vanskeligheder - specielt ud fra som du skriver:

Citat. Især med SMBA selskaber er der rift om selskaber med et cvr nummer og moms nummer med et par år på bagen, da det kan tage op til 12 uger at stifte det fra bunden for tiden. Citat slut

Sorry to say men det lyder ikke godt at man behøver noget med et par år på bagen som man ikke selv har været aktive i når vi taler SMBA og som heller ikke med så meget andet. Der er præcis det (og en del andet), som trækker SMBA ned som selskabsform hos mange

vh

Det vil jeg give dig ret i, at det er en stor risiko forbundet med det, personligt ville jeg heller ikke overtage et selskab som jeg selv skulle drive, men der er tilsyneladende et marked for det, da vi får en del henvendelser. Selv om vi fraråder folk, så synes det ikke at de kan se problematikken i det.

Man må jo gå ud fra at når man har forklaret en kunde at det kan ende galt og de stadig selv mener det er en god ide, så kan man jo ikke gøre mere.
I dette tilfælde her, så var det også mere får at hjælpe dem og eventuelt de kunne tjene lidt på deres selskab i stedet for bare at lukke det.

Selskabsformen er i sig selv en god ide, hvis den passer til ens behov og man overholder og opfylder alle krav, men det er desværre blevet masse produceret at mange "eksperter" og solgt som en standart løsning hvilket det ikke er. Det er synd og det har givet det selskabet et meget dårlig start i livet:(

Jimmie Steinbeck

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:02

Jeg ville passe på med at købe og sælge brugte selskaber, særligt vi taler SMBA'ere. Udover de økonomiske risici der kan ligge i at købe brugte selskaber med et tidligere liv er der hvad SMBA'ere angår en stor risiko for at de med hensyn til vedtægter m.v. ikke er så klart definerede at man kan fastlægge selskabets skattemæssige status 100% klart.  Jeg fatter slet ikke hvad man vil med et SMBA fremfor at stifte et ApS som kunderne og omverdenen ved hvad er

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)