Er der nogen, der kender en side, hvor man kan indtaste amerikanske siders URL og se, hvor mange unikke besøgende de har, eksempelvis pr. måned?
De bedste hilsner
Thomas
Man kan ikke se det uden de har tracking tools på deres sider. Man kan estimere det ud fra alexa f.eks.
Tak, Lucas.
Ok, ved du hvordan besøgstallene estimeres?
De måler det ud fra folk der har alexa API i deres browser, dette kan både være gennem alexa toolbar, men også nogle andre plugins har integreret det.
Jeg må tilstå, at det forvirrer mig lidt. Hvis der står, at "rank" er 2.345, hvad betyder det så? Med de store sites jeg har tjekket ud, kan det umuligt betyde antal besøgende. Og "rank" betyder jo placering! Men placering i forhold til hvad og hvilke keywords på Google?
Er det bare mig, eller fremstår det ikke særlig klart? :-)
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Er der nogen, der kender en side, hvor man kan indtaste amerikanske siders URL og se, hvor mange unikke besøgende de har, eksempelvis pr. måned?
De bedste hilsner
Thomas
Man kan ikke se det uden de har tracking tools på deres sider. Man kan estimere det ud fra alexa f.eks.
Tak, Lucas.
Ok, ved du hvordan besøgstallene estimeres?
De måler det ud fra folk der har alexa API i deres browser, dette kan både være gennem alexa toolbar, men også nogle andre plugins har integreret det.
Jeg må tilstå, at det forvirrer mig lidt. Hvis der står, at "rank" er 2.345, hvad betyder det så? Med de store sites jeg har tjekket ud, kan det umuligt betyde antal besøgende. Og "rank" betyder jo placering! Men placering i forhold til hvad og hvilke keywords på Google?
Er det bare mig, eller fremstår det ikke særlig klart? :-)
What is Traffic Rank?
The traffic rank is based on three months of aggregated historical traffic data from millions of Alexa Toolbar users and data obtained from other, diverse traffic data sources, and is a combined measure of page views and users (reach). As a first step, Alexa computes the reach and number of page views for all sites on the Web on a daily basis. The main Alexa traffic rank is based on a value derived from these two quantities averaged over time (so that the rank of a site reflects both the number of users who visit that site as well as the number of pages on the site viewed by those users). The three-month change is determined by comparing the site's current rank with its rank from three months ago. For example, on July 1, the three-month change would show the difference between the rank based on traffic during the first quarter of the year and the rank based on traffic during the second quarter.
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.