Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TonicGames.dk, Game Based Learning, forstår kunderne os?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen

Tonic Games er et nordjysk firma med næsten to år på bagen. Vi laver såkaldt Game Based Learning og branding til virksomheder. Vi har bl.a. lavet et computerspil a la Sims til at træne de ansatte i Jyske Bank i forhold til den ny indretning og kundetilgang i deres nye afdelinger og produkter.

Vi er lidt i tvivl om hvordan vi skal henvende os til kunderne både visuelt og tekstmæssigt. Vil gerne høre jeres mening :-)

1. Er vi for teoretiske? Er det bedre at tale om selve produkterne (læringspil, børneportal etc.) end at tale om kategorierne Game Based Learning, Branding, holdningsbearbejdelse etc? Med andre ord, forstår I vores koncepter og produkter når I læser siderne - OG fremstår det at vi er superdygtige til det vi laver?

2. Har vi for meget eller for lidt tekst?

3. Kunne menu-punkterne inddeles bedre eller anderledes? Både dem foroven og til højre.

4. Vi har forsøgt at lave en side der signalerer at vi laver computerspil. Kan det misforstås som useriøst? Vi har planer om at implementere et lille flashspil i selve topgrafikken med ufoerne som en lille overraskelse, man kan opdage.

5. Forvirrer det at undermenuerne står i højre side i stedet for venstre. Kan man overse dem?

6. Andre kommentarer?

http://tonicgames.dk/

Udover B2B arbejder vi også på et egetudviklet computerspil, som vi er i gang med at finde investorer til. Det kan I læse lidt om her:

http://www.startvaekst.dk/SeTidligerePortraetter/72300/1/0

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:53
Når jeg kommer ind på jeres side så får jeg et rigtig godt førstehåndsindtryk.

Jeg fanger hurtigt at det er spilproduktion, og samtidig også hvilken stil i kører ( basseret ud fra de 3 tegninger på forsiden )

Dog synes jeg i skal få flash aktiveringsrammen væk omkring jeres flashbanner i toppen. Derudover synes jeg den lille boks med vidste du: skal skifte med måske 5-10 forskellige, jeg trykkede F5 for at læse et par flere forskellige men der kom kun den samme frem.

Derudover er det rigtig dejligt at se i ikke ligger skjul på at vise billeder fra de forskellige spil i har udviklet, det fungerer rigtig godt under refference siden, ogj eg har intet problem med at opdage menuen i højre, både fordi i skriver det i bunden af teksten men også fordi den en intgreret på en god måde i sitet.

Dog synes jeg at jeres kompetence side er dårlig opsat, der bruger i ikke den højre menu særlig godt, og jeg synes siden er forvirrende. 
De andre sider synes jeg ser rigtig godt ud.

Et lille spil i toppen der ikke generer kunne være en sjov lille ting, men lad være med at lave den for iøjenfaldende.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:01
Hej Henning.
Det er rigtig mange spørgsmål du stiller, så for min del vil jeg generelt sige, at dine spørgsmål er yderst relevante og der hvor du har dine tvivl har du i høj grad grund til at have dem.
Eks. bliver jeg paralyseret af forsiden.
I bør eks. starte med præcist at fortælle hvad I kan tilbyde frem for at lede folk ind i en "børneverden", som skræmmer alle voksne væk. Hvis I skal henvende jer til voksne beslutningstagere bør forsiden laves helt om.
Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 9. May 07
Skrevet kl. 12:19
Tak for svarene Martin og Christian!

Du er så ikke helt enig med Martin, Christian. Selvom vores produkter ofte tager udgangspunkt i computerspil, er de jo seriøse i den forstand at de har et lærings- eller markedsføringsindhold.

Et kompromis kunne evt være at man på forsiden oven over billederne skriver en kort og præcis tekst om Tonic Games og hvad vi laver. Hvad siger I til det?

Martin, jeg har selv overvejet om vi bare skulle flytte kompetencerne ud på hovedsiden i én lang smørre. Men så bliver der jo meget scroll, og det vil vi helst undgå. Måske mangler der mere indledende tekst generelt om vore kompetencer inden man klikker på de enkelte navne. Hvad mener I ellers om at sætte billede på navnene? Er det ikke for meget?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:37
Hej Henning.
Ja, så er du på rette vej.
Men jeg vil vurdere, at du skal bruge mindst halvdelen af pladsen på forsiden til at fortælle potentielle kunder præcis hvorfor det er en fordel for dem at investere i et samarbejde med jer.
Det drejer sig om at focucere på jeres potentielle kunder - ikke jer selv.
Så jeg ville lægge de 3 billeder fra forsiden under hinanden i højre side med en lille tekst under, så du får plads til det, som det drejer sig om, nemlige dine nye kunder.
Venlig hilsen, Christian 
Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 13:16
Sitet ser rigitg godt ud - der er dog et par ting jeg ville overveje at ændre.

Jeg går du fra at jeres firma er et A/S siden i har en bestyrelse? I så fald kunne jeg godt tænke mig at vide hvem det i givet falg er jeg skal handle med - Tonic Games A/S måske ? Hvad er jeres CVR/SE nummer for eksempel? Jeg mener oven i købet at dette er et lovkrav -selvom de fleste ikke overholder dette. Hvem står bag foretagenet, hvem er indehaveren? - og hvorfor startede i firmaet. Jeg har godt set at der er en PDF med en profil.......jeg hader PDF filer og gider ikke se det - jeg er ret sikker på jeg ikke er den eneste der har det sådan.

Forsiden  - ok i laver kun børnespil eller hvad? Jeg ville overveje at skrive 10-15 linier ovenover jeres spil eksempler - omhandlende  hvad i kan hjælpe mig jeres kunde med. Det I i bund og grund tilbyder er vel at pakke min virksomheds kedelige budskab ind i et spil eller en quiz eller lignende som forhåbentligt kan fange min målgruppes interesse længe nok til at de fanger mit budskab? Dette budskab bør efter min mening serveres på forsiden.

Priser - det lyder godt nok dyrt. Jeg er sikker på i ikke laver en dyt for under 100K..... hvis jeg tager fejl ville jeg foreslå at i skrev noget om hvilke prisleje vi befinder os på. Personligt ville jeg aldrig kontakte jer da jeg er 99% sikker på at det i laver er hammerdyrt.

Jeres spil beskrivelser - jeres beskrivelser er helt godnat, jeres målgruppe med dette site er ikke spillerne men virksomheder. Jeg er da ligeglad med navnende på figurene i spillerne og hvor søde og sjove de er. Fortæl mig hvilke fordele jeres kunder har fået af det pågældende spil - hvilket budskab har i hjulpet med at få du?

Upersonligt site - jeg synes personligt at jeres site stinker langt væk af "superstort firma" som gerne vil være meget professionelle - det kan jeg ikke forholde mig til. Jeg ville meget hellere handle med en der skrev "Hej jeg hedder Anders , jeg og mine buddies er supergod til at uvikle spil og sjove ting til firmaers website - vi kan hjælpe dig med at pifte dit firmas website op og levere dit i grunden røvkedelige budskab, så der rent faktisk er nogen der gider høre om det"  :-)  Jeg vil gerne handle med mennesker - ikke firmaer.

Håber ikke jeg har fornærmet nogen og at i kan bruge kritikken konstruktivt. :-)

Mvh

Jan

Tilmeldt 13. Apr 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 13:30
Og her er så en som ikke synes, at "Hej jeg hedder Anders , jeg og mine buddies er supergod til at uvikle spil og sjove ting til firmaers website. . ." er et særligt godt indgangsbudskab. Ikke mindst p.g.a. stavefejlene ;-)
Tilmeldt 9. May 07
Skrevet kl. 14:00
Tak for kritikken. Jeg har kommenteret i blåt nedenfor:

[QUOTE]Dato: 20-07-2007 13:15:36
Forfatter: Holstebro
Sitet ser rigitg godt ud - der er dog et par ting jeg ville overveje at ændre.

Jeg går du fra at jeres firma er et A/S siden i har en bestyrelse? I så fald kunne jeg godt tænke mig at vide hvem det i givet falg er jeg skal handle med - Tonic Games A/S måske ? Hvad er jeres CVR/SE nummer for eksempel? Jeg mener oven i købet at dette er et lovkrav -selvom de fleste ikke overholder dette. Hvem står bag foretagenet, hvem er indehaveren? - og hvorfor startede i firmaet. Jeg har godt set at der er en PDF med en profil.......jeg hader PDF filer og gider ikke se det - jeg er ret sikker på jeg ikke er den eneste der har det sådan.

Alle disse ting du efterspørger står under punktet "om tonic games" hvilket giver god mening synes vi. Der kan du læse at vi er et ApS selskab, navnene på bestyrelsesmedlemmer, CVR/SE Nummer, information om hvordan vi startede og hvem der ellers står bag firmaet. PDF''en som du nævner er blot identisk med hovedteksten af hensyn til dem der gerne vil have et udprint hvor det hele står opstillet på én A4-side.

Forsiden  - ok i laver kun børnespil eller hvad? Jeg ville overveje at skrive 10-15 linier ovenover jeres spil eksempler - omhandlende  hvad i kan hjælpe mig jeres kunde med. Det I i bund og grund tilbyder er vel at pakke min virksomheds kedelige budskab ind i et spil eller en quiz eller lignende som forhÃ¥bentligt kan fange min mÃ¥lgruppes interesse længe nok til at de fanger mit budskab? Dette budskab bør efter min mening serveres pÃ¥ forsiden.

Nej, vi laver ikke kun børnespil. Vi laver Game Based Learning hvor målgruppen ofte er voksne ansatte i større virksomheder. Det kan dreje sig om holdningsbearbejdelse eller kendskab til firmaets værdier eller produkter. Men vi kan også pakke kedelige budskaber ind i underholdende produkter som er rettet mod kunder - altså viral markedsføring eller branding. Men alt det bør nok fremgå klart af forsiden.

Priser - det lyder godt nok dyrt. Jeg er sikker på i ikke laver en dyt for under 100K..... hvis jeg tager fejl ville jeg foreslå at i skrev noget om hvilke prisleje vi befinder os på. Personligt ville jeg aldrig kontakte jer da jeg er 99% sikker på at det i laver er hammerdyrt.

Vi har skam lavet ting til under kr. 100.000. Vi har flere sjove og
virale spil hvor man kan få sit logo og budskab indbygget til "billige"
penge. De dyre ting kommer når vi f.eks. skal lave en masse kompliceret AI for at simulere forskellige kundetyper.

Jeres spil beskrivelser - jeres beskrivelser er helt godnat, jeres målgruppe med dette site er ikke spillerne men virksomheder. Jeg er da ligeglad med navnende på figurene i spillerne og hvor søde og sjove de er. Fortæl mig hvilke fordele jeres kunder har fået af det pågældende spil - hvilket budskab har i hjulpet med at få du?

Hvis du tænker på beskrivelswerne på forsiden er det fordi at de tre viste, er de seneste tre produkter vi har lavet (for at forsiden ikke bliver for statisk), og de er tilfældigvist ikke B2B produkter men rettet mod børn direkte. Men du har nok ret i at vi bør skrive hvilke fordele Beredskabscenter Aalborg og Jyske Bank har opnået ved at bruge os.

Upersonligt site - jeg synes personligt at jeres site stinker langt væk af ''superstort firma'' som gerne vil være meget professionelle - det kan jeg ikke forholde mig til. Jeg ville meget hellere handle med en der skrev ''Hej jeg hedder Anders , jeg og mine buddies er su
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:39
Hej Henning

Du skriver "Vi går mest efter større virksomheder og skal fremstå ligeså professionelle"

Det er forståeligt, men selv større virksomheder er fuld af ganske almindelige mennesker, der keder sig ved at se noget, der ikke interesserer dem.
Min egen hjemmeside, www.EffektivMarkedsfoering.dk hører jo mere til kategorien: "hej, jeg hedder" - og jeg kan love dig at det ikke er et problem at få kunder, heller ikke større virksomheder.

Det som det drejer sig om er, at tale kundernes sprog og møde dem hvor de er.

Nu er tingene jo sat lidt på spidsen i de tidligere indlæg. Overdrivelse fremmer jo nu engang forståelsen.
I behøver selvfølgelig ikke at være så ekstreme - men en gylden mellemvej ville sikkert være fint.

Hvorfor gør I ikke det, I er bedst til på jeres egen forside: Fremstiller et interaktivt spil, som lærer jeres kunder, hvad I kan gøre for deres forretning.
Kan I løse denne opgave til UG, så har I jo nærmest kunden lige hvor I vil have ham....
Den ER da lige til højrebenet

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 9. May 07
Skrevet kl. 14:55
Ja, jeg tror også det handler om at finde en middelvej. Jeg tror også at din personlige tilgang er meget god i dit tilfælde.

At lave et læringsspil om Tonic er oplagt og noget vi har overvejet mange gange. Men hvis det skal gøres, skal det gøres til UG som du skriver og det har vi endnu ikke haft hverken tid eller penge til desværre...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)