Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ude hjemme, men godt er bedst.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er jeg tilbage igen.

Har holdt en efterhånden lang pause fra Amino, og de selvstændiges verden. Men grundet jeg skal læse Matematik, Fysik og Kemi det næste halve år, har jeg valgt at smide mig ud i et nyt eventyr, for at få tankerne væk fra kedelig ensporet teori :)

Denne gang vil jeg prøve at rode med Applikationer, fra udvikling til markedsføring til forhåbentligt et overskud på min. en lille 5,- (Store ideer og små mål giver store overraskelser - eller små skuffelser) Jeg har fået skrevet nogle ideer ned, startet på en virksomhedsides formulering og leger med nogle tal samt informationsøgning.

Ideen er konkret i inde hovedet og jeg har skrevet lidt ned og kontaktet et par stykker, men jeg mangler at ligge nogle milepæle for projektet, for bedre at kunne strukturere mit arbejde og min fremgang. Så vil smide lidt ord på mit projekt og lade jeg kære medaminoer om at smide ros og ris efter mig, hvis i skulle have lyst.

"Ideen er simpel: En social applikation til unge, voksne, ældre.
Ideen hedder Gir-du-et-lift og skal gøre samkørsel mere benyttet i skole, på arbejde eller i byen. Man skal kunne blive vurderet som en Lift-giver, alt efter hvor godt man kører, om man er punktlig og om man er hyggelig at køre sammen med. Et kort som giver brugeren et overblik over, hvor der er lift til rådighed, og om der er nogen i nærheden.  Der er selvfølgelig mange flere fede features og miljø-gavnlige aspekter, men dem holder jeg for mig selv, lidt endnu, medmindre du vil springe på mit projekt.

Som en del af dette projekt, har jeg tænkt på at lave en video dagbog, som sætter spørgsmåltegn ved selve processen at være ung og selvstændig. En lille guide/inspiration til andre unge som ønsker at springe ud i deres projekter. Desuden ville en sådan video-dagbog gøre det mere synligt og overskueligt for mig selv, hvor langt jeg er noget, hvad jeg gjorde rigtigt og forkert på givende tidspunkt. Projektet har jeg tænkt skulle hedde noget i stil med, fra fattigrøv til selvstændig - Muligheden bliver afprøvet. (Det kunne også være sjovt samtidig at tage rundt og interviewe andre unge iværksættere, som har gang i et spændene projekt, for at sætte fokus på dem og deres projekt, samt brede projektet ud på flere projekter end mit eget.

Fortæl mig gerne hvad i synes, eller hvis i ønsker at springe med på vognen med mit hjemme-vært til De Selvstændiges TV. Og ellers god weekend.

_Steffen_ 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:13

Fin app. Det kan måske godt blive en succes.

Som blaffer kunne jeg straks se en mulighed i hvis app'en udvides med en blaffer funktion hvor jeg som blaffer kan markerer hvor jeg står og venter på et lift, samt i hvilken retning jeg skal, og dem som kører i bilen kan så sætte den til at give signal hvis de nærmer sig en blaffer, så de evt lige kan køre op på rampen og samle en op inden de kører videre. Men nichen for denne del er måske for lille...

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 12:18

Blaffer delen sys jeg faktisk er en kanon ide !
Hvis nu man er på vej hjem fra byen, skole osv. Det vil jeg klart putte med ned i idekassen :)

Har overvejet at kontakte tankstationer, for at høre om et mindre fremadrettet samarbejde, f.eks. fordele og besparelser til brugere af Appen, til gengæld kunne jeg tilbyde dem reklame, og en Find nærmeste Tank (Hvor at det selvfølgelig var samarbejdstanken, der kom frem, og brugeren af appen kunne få tilbud over appen) - Men det er selvfølgelig længere ude i fremtiden..

Men tak for din ide 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)