Hej Aminoer Jeg er igang med at læse til Datamatiker og er lige ved at have fuldendt mit 3.Semester. Jeg har siden jeg startede arbejdet med google analytics ved siden af studiet. Men nu skal jeg til samtale ved et lille bureau i næste uge hvor de søger en Freelancer til web programmering (front- og backend) i ca. 15 timer ugentligt. Når jeg skal arbejde freelance hvad skal jeg så forlange i løn (ift. forsikringer, feriepenge, pension osv..) og hvordan foregår det med at udbetale løn til mig selv? Jeg har registreret en enkeltmands virksomhed som jeg regner med at indkomsten skal gå igennem. Er der nogle ting man især skal være opmærksom på? |
Når jeg skal arbejde freelance hvad skal jeg så forlange i løn (ift. forsikringer, feriepenge, pension osv..) og hvordan foregår det med at udbetale løn til mig selv?
Arbejdsløshed understøttelsen er vistnok på kr 106, hvis du ganger det med 1,6 "tommelfinger regel" til feriepenge atp og andet dog ikke pension, så som minimum kr 170. Som enkelmands udbetaler man ikke løn, men man hæve over privatforbrugskontoen. Forsikring behøves ikke.
Hvis du er på SU skal du passe på ikke at tjene for meget, Ellers kan du vælge virksomhedsordning når selvangivelsen skal skrives