Jeg er endelig blevet registreret og kommet igang med at etablere mig som enmands virksomhed. Dog har jeg allerede en del kunder der venter, så jeg står nu og overvejer om jeg skal ansætte en deltids programmør og designer, eller om det er "billigst" at ansætte en freelancer. Virksomheden er først opstartet d. 2/12 i år, og er min første virksomhed i form af et web-bureau. Dvs. der er ikke alverdens med penge i kassen. Jeg har hørt en ansættelse koster omkring 50.000 i skat, men har som sådan ikke kunne finde informationer herom. Hvordan har I andre gjort? |
En ansættelse koster ikke noget i skat. Det koster noget i forhold til løn (som den ansatte betaler skat af) og evt ferie og lidt barselsomk men
Du kan jo starte med en freelancer - find en ægte freelancer som arbejder for flere forskellige selskaber og driver tingene helt selv. Det koster mere per time end en ansat, men du har større frihed, indtil du ser at du har råd til en egentlig ansat, som nok kan fås for nærmere 25-28.000 kr om måneden i starten, og jo mindre for en deltids