Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import af læskedrik fra et EU land, regler og erfaringer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Køre Amino.

Jeg er kommet i kontakt med en stor producent i EU der producere 2 forskellige læskedrikke.

Jeg har forhandlet mig frem til at få eneret på produktet de næste 5 år hvis jeg får produktet lanceret på det danske marked (med succes, selvfølgelig) producenten er villige til at betale alt der hedder marketing

Jeg er kommet en del i tvivl om at produktet skal godkedes når det allerede er godkedet i et andet EU land? (Hvis ja så er det vel fødevarestyrreelsen?)

Er der afgift på læskedrikke? emballage? er det SKAT.dk man skal kontakte der?

Jeg skal også ha fat i Dansk-retursystem.

Er der andet jeg skal tage højde for inden produktet bliver smidt ud i butikkerne? kom gerne med input og jeres erfaringer  Jeg har allerede fat i flere forskellige kæder der er meget interesseret i dette produkt. Så håber virkelige der sidder nogle kloge hoveder her på amino som kan hjælpe en der er kommet meget i tvivl ang. alle de regler vi har i vores land. 

På forhånd tak
/ Anders  

Fra Sønderborg
Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 17:35

slet ingen?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12919
Skrevet kl. 10:58

Du skal have tilladelse til import af fødevare fra fødevarestyrelsen, dine lokaler skal også godkendes.

Du skal betale sukkervare, samt emballage afgift.  kontakt SKAT der er tale om punktafgifter.

Du skal have pantmærke på dine flasker.

Iøvrigt skal du nok ikke regne med at det er specialt let at få varerne ud i butikkerne, der er jo rigtig mange andre producenter som vil have pladsen.

Eneret de næste 5 år lyder ikke af lang tid, det er jo nok den tid det vil tage at lave produktet kendt.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 11:21

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)