Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Korrekt tilføjelse af nofollow på maskerede links

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg overvejer at maskere mine affiliatelinks og vil i den forbindelse høre, hvor nofollow attributten skal placeres:

- Er det i affiliatelinket som ses i kildekoden af brugere/søgemaskiner (a href="xxx" rel="nofollow")

- Eller er det i linkets redirect http header?

Jeg anvender wordpress, hvor de mest populære plugins till formålet er simple URLs og pretty links:

- I simple URLs er der ikke nogen indbygget mulighed for nofollow - her foreslår Yoast dog, at man udelukker søgemaskinerne fra den undermappe, som man placerer redirectsne i vha. disallow i .htaccess. Jeg tvivler dog på, at dette er den rette løsning, idet man jo herved ikke har tilføjet nofollow!

- I Pretty links har man mulighed for at tilføje nofollow via pluginets interface, hvilket gøres i linkets redirect http header - men så er vi tilbage til mit oprindelige spørgsmål; om dette er den korrekte måde at gøre det på?

På forhånd tak for svar.

/JG

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

Udeluk redirect-mappen fra søgemaskinerne og sæt rel='nofollow' direkte på affiliatelinkene på din hjemmeside.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Olsen:

Hej Jesper,

Udeluk redirect-mappen fra søgemaskinerne og sæt rel='nofollow' direkte på affiliatelinkene på din hjemmeside.

Hej Patrick,

Mange tak for svar.

Lige et tillægsspørgsmål; eftersom det ikke er optimalt at bruge nofollow på ens egen hjemmeside, ville det så ikke være bedre at pege nofollow linksne på f.eks. et subdomæne og lave redirectsne der? Eller er det mig, der er for paranoid?

/JG

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:
Lige et tillægsspørgsmål; eftersom det ikke er optimalt at bruge nofollow på ens egen hjemmeside, ville det så ikke være bedre at pege nofollow linksne på f.eks. et subdomæne og lave redirectsne der? Eller er det mig, der er for paranoid?


Typisk vil man lave Noindex på undersiden der linker.

Den kombination af direkte nofollow på aff linket over til en noindex underside med aff linket på, giver ikke problemer.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set at Rawgirls anvender et helt andet domæne til affiliatelinks. Så istedet for at nofollow ens eget domæne, går det pænt ud over et anden domæne. Ret smart i det du slipper for at noindex undersider og andet pilleri. Så har du et spare domæne med tilhørende server, kan du nemt anvende den :).

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

Hej Patrick,

Mange tak for svar.

Lige et tillægsspørgsmål; eftersom det ikke er optimalt at bruge nofollow på ens egen hjemmeside, ville det så ikke være bedre at pege nofollow linksne på f.eks. et subdomæne og lave redirectsne der? Eller er det mig, der er for paranoid?

/JG

Hej Jesper,

Hvorfor skulle det ikke være i orden at benytte nofollow på dine reklamelinks? Google siger selv at du SKAL gøre det.

Der er teorier om at hvis man benytter nofollow-links på ens hjemmeside, at man så ikke har "styr på" sine ugegående links, og derfor mister man værdi. Men her er der så vidt jeg har forstået tale om reklamelinks? Det er ikke nogen dikkedarer her ;-) Se at få nofollow på.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)