|
jeg ejer en stor netbutik - omsætning årligt ca.2,5 millioner, med en lille tilhørende fysisk butik med en ca. årlig omsætning på 1 million.sælger børnetøj+udstyr. vi har eksisteret i 5 år. sidste år lavede vi nogle store satsninger med nye mærker, og fik et underskud på 400.000 kr. i år ligner det at det kan løbe rundt, men muligvis ikke med det store overskud, trak jo en tung gæld med os. vi har selv smidt 600.000 kr i projektet, som vi jo gerne vil have med ud igen. jeg er kørt helt træt i det at være selvstændig, men vil helst ikek tabe alt, ved at afvikle det for tidligt. mit spørgsmål er: hvordan og hvornår afvikler man bedst et firma som vores? omsætningen er jo god. men der har sidste år været købt for mange varer indm, der har måttet sælges med tab. og vi har et supergodt ry, og meget positiv omtale. to gange om året kommer der store mængder varer på en gang, næste gang for 700.000 kr. De forudbestilles ½ år i forvejen. skal man mon undlade at forudbestille varer, hvis man planlægger at sælge virksomheden? hvordan finder jeg ud af hvad jeg skal have for den? vil ikke sælge nu, med mindre jeg kan gå gældfri ud af det+ have fået noget for mit navn. er foreløbigt indstillet på først at sælge om 2-3 år, så jeg har kunent få de penge ud jeg selv har lånt til butikken (de 600.000). men tror i at der er mulighed for at det evt kan gøres før, at nogen vil betale både for navn, varelager og de penge jeg har smidt derind? |
hej
ikke for at lyde negativ
men jeg tror det vil blive meget svært at sælge en foretning til over 600000 kr med underskud
men hvis du har et salg på ca 3,5mil om året så burde du have 1,5-2mil i overskud
ja jeg ved godt at der så kommer husleje og alt muligt andet
men der burde være et overskud
men igen jeg kender jo ikke jeres udgifter
venlig hilsen jannik seehusen
Bliv gratis medlem