Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler i forbindelse med kræmmermarked?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 74
Fra  beatboxx Import Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære brugere,

jeg ved, at der har været en del tråde om dette emne, men jeg jeg vil lige prøve at samle en række spørgsmål i denne. Jeg 

* Hvordan skal der bogføres, når man ikke har en kasseapparat?

a) Tæller man alt sammen til sidst og opgiver til skat + udregner moms deraf - eller skal det gøres pr. dag?

* Hvad er reglerne for hjælpere i 2 dage? Må de hjælpe frivilligt, hvis det f.eks. er familie - altså ulønnet?

* Må man sælge på KM uden at have en fysisk butik? (Jeg er CVR + MOMS registreret)

* Hvilke dokumenter skal man være i besiddelse af, hvis SKAT kigger forbi, udover: kvitteringer på købet af varerne man sælger og bogføringsjournal?

* Andre faldgruber man skal være obs på?

Pft

3daysale.dk - Coming soon!

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 11:34

Jeg følger lige med her.

Jeg ved dog at momsen ikke behøver være per dag. Ellers skulle man jo også opgøre moms dagligt normalt.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 12:24

beatboxx:
Hvordan skal der bogføres, når man ikke har en kasseapparat

Du kan føre kasseklade som du køber hos boghandleren

Tæller man alt sammen til sidst og opgiver til skat + udregner moms deraf - eller skal det gøres pr. dag

Du tæller sammen og afregner moms i kvatalet/eller halvårs, skat når året er gået..

Hvad er reglerne for hjælpere i 2 dage? Må de hjælpe frivilligt, hvis det f.eks. er familie - altså ulønnet

Du kan blive registreret som arbejdsgiver, eller de kan tage det som B indkomst, er det børn mand må man gerne hjælpe sin mor /mand endnu.

Må man sælge på KM uden at have en fysisk butik? (Jeg er CVR + MOMS registreret

Ja du må

Hvilke dokumenter skal man være i besiddelse af, hvis SKAT kigger forbi, udover: kvitteringer på købet af varerne man sælger og bogføringsjournal

Jeg vil foreslå du fører en bog med data over hvem der står ved butikken, således at skat kan hvem der har stået der

Andre faldgruber man skal være obs på?

Nej

Mvh pa

Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 74
Fra  beatboxx Import Skrevet kl. 12:35

Tak! Meget brugbart.

Må en bror heller ikke hjælpe ulønnet til?

3daysale.dk - Coming soon!

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 18:13

En bror går også når det det kun er et par timer, men husk at skrive i bogen hvem der har stået der, der må ikke være huller.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)