Ja, det kan jeg godt se, men hvorfor dælen virker redirectsne ikke?
Canonical er IKKE en redirect, men et stykke kode som fortæller Google, at på den adresse findes den originale side. Canonical virker på samme måde som 301 redirect, bare uden at redirecte.
Ja, det kan jeg godt se, men hvorfor dælen virker redirectsne ikke?
Canonical er IKKE en redirect, men et stykke kode som fortæller Google, at på den adresse findes den originale side. Canonical virker på samme måde som 301 redirect, bare uden at redirecte.
MVH Kim
Hej Kim!
Den forskel er jeg helt med på. Men har installeret 'Redirection'-pluginnet som foreslået, og sat to redirects op for de to adresser, jeg nævnte tidligere. Men der bliver ikke redirectet. Har brugt samme plugin på andre Wordpress-installationer, hvor det har fungeret fint, når jeg flyttede indhold. Men jeg har på fornemmelsen, at '?' "forvirrer".
Canonical tag'et sættes rigtigt nok (af Wordpress SEO-pluginnet).
Så lykkedes det. Droppede fuld url og indtastede i stedet for /?DA /?ND -> http://bi-polar.dk -- og nu funker redirects også.
Det er mig dog fortsat en gåde, hvorfor de to url'er er blevet genereret og indekseret i første omgang. Men skidt pyt.
Det er nu ikke en gåde... når sitet før SEO plugins mm, ikke tager hånd om sådanne urler, så vil der jo ikke være beskyttet mod det, og de kan blive indekseret... Det er derfor jeg taler så meget om Catch All løsninger, sikring mod dobbelt indhold. For det skal systemer nemlig tage hånd om efter min mening.