Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopiering af tekster, hvor går grænsen?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 74
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gennem en længere periode set, at en af mine konkurrenter kopierer mine produkttekster og skifter et par ord og vendinger ud, så teksterne ikke er ens. Dog er der nogle gange et par sætninger som matcher 100%.

Skal jeg glæde mig over, at jeg er så god til at skrive produkttekster at min konkurrent vil bruge dem eller skal jeg være nervøs for DC?
Og hvor går grænsen for tyveri?

Et eksempel kan ses her (min tekst):

Konkurrents tekst:

BodyMod.dk, en portal for alle med interesse i tatoveringer. Vi sælger også smykker til alle med en piercing.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 09:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeppe D.:
Skal jeg glæde mig over, at jeg er så god til at skrive produkttekster at min konkurrent vil bruge dem eller skal jeg være nervøs for DC?
Og hvor går grænsen for tyveri?

Hej Jeppe,

Kort sagt: Man skal aldrig acceptere tyveri af tekster.

Det, at du er godt til at skrive tekster - eller betaler en god tekstforfatter for at løse opgaven - giver ikke andre ret til at snylte på dit eller tekstforfatterens arbejde.

Jeg oplever en gang imellem, at nogen vil springer over, hvor gærdet er lavets, og stjæle tekster fra mine virksomheders sites.

Det er der kort process overfor. Den involverer noget med jura, faktura for brug af ophavsretsligt beskyttet indhold, og naturligvis fjernelse af de stjålne tekster. Jeg har da fået at vide, at jeg går i små sko, fordi en konkurrent ikke måtte låne nogle tekster. Men mine sko passer fint, og tyveriet bliver naturligvis ikke tilladt.

Håber du kan bruge det.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 74
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 09:57

Hej John, tak for dit svar.

Vi er op til flere gange blevet udsat for tyveri af tekster. Det har tyvene også fået en faktura på. Men det var ren kopiering, altså hvor der ikke efterfølgende er blevet redigeret i teksten, så der var ikke noget at komme efter.
Både tekst og billeder er blevet stjålet før (af samme konkurrent, som bliver omtalt her i tråden). Vi sendte en regning og fik følgende svar tilbage: "Sut røv"

Jeg har jo ikke patent på ord, så den er jo lidt værre i denne sammenhæng, hvor ord bliver erstattet etc.

BodyMod.dk, en portal for alle med interesse i tatoveringer. Vi sælger også smykker til alle med en piercing.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)