Jeg har gennem en længere periode set, at en af mine konkurrenter kopierer mine produkttekster og skifter et par ord og vendinger ud, så teksterne ikke er ens. Dog er der nogle gange et par sætninger som matcher 100%. Skal jeg glæde mig over, at jeg er så god til at skrive produkttekster at min konkurrent vil bruge dem eller skal jeg være nervøs for DC? Et eksempel kan ses her (min tekst): |
Jeppe D.:Skal jeg glæde mig over, at jeg er så god til at skrive produkttekster at min konkurrent vil bruge dem eller skal jeg være nervøs for DC?
Og hvor går grænsen for tyveri?
Hej Jeppe,
Kort sagt: Man skal aldrig acceptere tyveri af tekster.
Det, at du er godt til at skrive tekster - eller betaler en god tekstforfatter for at løse opgaven - giver ikke andre ret til at snylte på dit eller tekstforfatterens arbejde.
Jeg oplever en gang imellem, at nogen vil springer over, hvor gærdet er lavets, og stjæle tekster fra mine virksomheders sites.
Det er der kort process overfor. Den involverer noget med jura, faktura for brug af ophavsretsligt beskyttet indhold, og naturligvis fjernelse af de stjålne tekster. Jeg har da fået at vide, at jeg går i små sko, fordi en konkurrent ikke måtte låne nogle tekster. Men mine sko passer fint, og tyveriet bliver naturligvis ikke tilladt.
Håber du kan bruge det.
Dbh. John