Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt hurtig hjælp til Billy's Billing

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har købt nogle varer hos min leverandør, som jeg bruger i min egen virksomhed.

I Billy's Billing skal jeg skrive regningen ind, men skal jeg bogføre det som varekøb eller afskrivning?

På forhånd tusind tak til alle som hjælper :)

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Formentlig ingen af delene men kender ikke systemet. Hvis det er vareforbrug, så er det fordi det er varer du handler med og har brugt

Afskrivning så er det et aktiv, ex en computer eller andet som bliver hos dig som en vis værdi

Hvis det nu er printerpapir eller lignende, så er der sikkert en omkostningskonto f.eks under administration der hedder "kontorartikler og tryksager" - ligger sikket som administration o.l. 

HVIS det nu er egne varer du bruger - ex tager nogle af dine varer til privatforbrug - må du komme tilbage, for så skal det via vareforbrug udtaget privat e.l. men jo så også belastes dig selv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 12:45

Formentlig ingen af delene men kender ikke systemet. Hvis det er vareforbrug, så er det fordi det er varer du handler med og har brugt

Afskrivning så er det et aktiv, ex en computer eller andet som bliver hos dig som en vis værdi

Hvis det nu er printerpapir eller lignende, så er der sikkert en omkostningskonto f.eks under administration der hedder "kontorartikler og tryksager" - ligger sikket som administration o.l. 

HVIS det nu er egne varer du bruger - ex tager nogle af dine varer til privatforbrug - må du komme tilbage, for så skal det via vareforbrug udtaget privat e.l. men jo så også belastes dig selv

vh

Tusind tak for hjælpen :)

Der er en konto som ligger under Udgifter, som hedder Kontorartikler (papir, kuglepenne og mindre artiker). Mon ikke det er der den skal ligge så?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:57

Jo hvis det er sådan noget så er det givet det - hvis det er arbejdsbukser er det sikkert en konto til det men hvis det minder om kontorartikler, så ind med det derSmile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)