Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback/hjælp?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg går lidt og har nogle overvejelser omkring min fremtid. Jeg kunne godt tænke mig at starte op som selvstændig handelsagent. Jeg afslutter min HHX til sommer, og så vil jeg egentlig bare høre, om I tror det kan lade sig gøre, at blive taget seriøs, men også om det overhovedet er realistisk at få nogle agentur-aftaler som 19 årig (på det tidspunkt) - hvis jeg beslutter at starte op derefter. Jeg flytter temmelig sikkert til Randers med min kæreste til sommer, og har egentlig hele tiden haft henblik på at starte på handelsøkonom uddannelsen, og så derefter blive sælger i nogle år for at få noget erhvervserfaring. Mit spørgsmål går egentlig bare ud på, om I tror det kan lade sig gøre til sommer, eller det simpelthen vil være umuligt at få nogle aftaler i hus qua min alder og manglende erfaring - og så derfor vente til jeg har taget min handelsøkonom uddannelse. Jeg tænker også bare, at det sgu smart nok og have den i baghånden?

Info:
Jeg kunne godt tænke mig at drive en selvstændig handelsagent-virksomhed i nogle år, både fordi jeg elsker salg og gerne selv vil starte egen virksomhed op - så det kan ikke være mere ideelt end det. Men hvis alt får godt, har jeg en drøm om at udvide det til en stor importør/distributør/grossist virksomhed i Skandinavien, som importerer nøje udvalgte produkter til norden, og får det implaceret på det skandinaviske marked. Evt. nogle kommentarer til det?

Mvh. Mads Hansen 

Mvh. Mads Hansen
Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Skrevet kl. 15:00

Tillader mig lige at lave et bump. Er der virkelig ingen, der har noget at bidrage med?

Mvh. Mads Hansen
Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 21:50

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med erfaringer indenfor det felt, men måske kan det være svært at svare på dit spørgsmål, som jeg læser er: " vil det kunne lade sig gøre for mig at starte virksomhed" for det er et spørgsmål der næsten er umuligt at svare på, på så lidt grundlag som en tråd i et forum :)

Alt er muligt for den der bærer viljen i hjertet, siges det, så hvis du tror og føler det er det rigtige, så er det med at få prøvet det af. Er du i tvivl, så lav en realistisk plan over hvilke ting du gerne vil udføre/sælge/gøre og spørg dig selv om du har kvalifikationerne nu. Er det noget du skal investere i? Kan du tabe noget på det, eller vil du få nogle gode erfaringer? For så er det også bare at prøve det ( synes jeg Big Smile )

Måske har jeg helt misforstået dit spørgsmål? Hvis jeg har, så kan det være du skal være mere specifik på hvad du helt præcis mangler hjælp til. Måske erfarne folk inden for dit felt, eller nogle gode råd om opstart? ( eller..? Wink )

mange hilsner

Pernille.

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Skrevet kl. 15:51

Hej Pernille,

Tak for dit svar. Jeg har muligvis ikke formuleret mig godt nok. Mit spørgsmål går på, om det er realistisk som 19-årig at starte op som selvstændig handelsagent - om man overhovedet vil blive taget seriøs. Om det så i det tilfælde vil være muligt, eller om det simpelthen kræver noget mere salgserfaring. Umiddelbart er min plan at starte på handelsøkonom-uddannelsen i Randers til sommer når jeg afslutter min HHX. Derefter vil jeg ud og arbejde som sælger i nogle år, inden jeg vil starte eget firma op, som handelsagent. Som skrevet over, så går mit spørgsmål på om det er muligt at starte op til sommer, eller om folk vil mene at jeg skal følge den anden plan "den sikre", hvor jeg samtidig får en uddannelse og noget erfaring - eller bare springe ud i det med det samme.

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Fra  Kunto Skrevet kl. 15:58

Hej Mads.

Jeg ville umiddelbart sige at du skulle have noget erfaring foerst (uden at vide det). Men hvis det er en droem for dig, saa ser jeg da heller ingen grund til at vente. Hvis ikke det kraever de store investeringer at starte op og det er noget du braender for saa synes jeg bare du skal springe ud i det samtidig med at du laeser ved siden af. Saa kan du altid droppe enten det ene eller det andet alt efter hvordan det kommer til at gaa.

Hilsen Kenneth

Se vores hjemmeside: www.kunto.dk Kunto - Vi har alt i merchandise 

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Skrevet kl. 16:18

Hej Kenneth,

Tak for din henvendelse! Som du også påpeger, så kræver det stort set ingen investeringer. Jeg har mobil, computer og bil i forevejen, så det er lige til at gå til med det samme. Ja, en idé kunne helt sikkert være at få et CVR nr. og så drive det i/efter skoletid, og se hvad det kunne drives til, men ved ikke om det kan lade sig gøre? Mit ønske er at sælge b2b og ikke noget digitalt eller internet-baseret, og det indskrænker lidt ens muligheder hvis man ikke kan være "på" i de væsentligste dagtimer?

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)