Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS eller PostDanmark - lavpraktik?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Som tidligere nævnt står jeg over for at skulle integrere fragtløsning i min webshop, - og pt. står valget mellem GLS eller PostDanmark (Pacsoft), da det umiddelbart virker som om, de 2 udbydere har de bedste integrationsmuligheder i Magento?

Mine spørgsmål er så:

1: Hvilken af disse udbyderes integration til Magento er nemmest at finde ud af for en nybegynder?

2: Hvilken udbyder foretrækker I, - og hvorfor?

3: Når jeg har printet labels og pakket varerne, hvor afleveres pakkerne så, - eller afhentes de hos mig?

Håber, I gider bruge tid på endnu et spørgsmål, - TAK. Stick out tongue

God weekend!

Mvh
Chris

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 11:44

Mine klare anbefalinger går til Postdanmark!  :)

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Skrevet kl. 11:51

Eyki.dk:
Mine klare anbefalinger går til Postdanmark!

Vil du uddybe hvorfor? Big Smile

- og måske fortælle mig, hvordan du bruger dem i praksis?

P.S. Jeg har et af dine ure på min ønskeseddel til jul... Wink

Mvh
Chris

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 12:03

Hej Chris,

Jeg vil også anbefale dig Post Danmark. Det er uden tvivl, dem jeg har haft de bedste oplevelser med. Leveringstiden er formidabel, og jeg har endnu ikke oplevet at mine pakker er blevet væk i posten.

Du skal vel aflevere dine pakker på det lokale posthus. Du kan dog kontakte et af de to fragtfirmaer om en evt. afhentning af dine pakker. Dog tror jeg, at du skal sende et ret stort antal pakker før, at det er muligt.

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Fra Rønne
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 56
Fra  Underdrenge.dk ApS Skrevet kl. 12:04

Hej Chris

Jeg bruger Umbraco i min løsning, så integrationen kan jeg ikke svare på.

Til dit spørgsmål om hvad vi foretrækker, så benytter jeg både PostDK og GLS i min løsning. Indtil videre er flest ordre sendt afsted med Post Danmark, og alle har været uden problemer og leveret til tiden.

Men GLS er også smart fordi de har 750 pakkeshops rundt om i landet, så kunden selv kan hente sin pakke f.eks. i en blockbuster, tankstation eller andet når det passer dem bedst.

Derfor vil jeg anbefale dig at have begge løsninger - det koster ikke noget at oprette aftalen hos dem. Men integration koster selvfølgelig enten tid eller penge.

GLS henter selv deres pakker på vores lager uden ekstra omkostning, men post dk har jeg valgt at aflevere dem selv da de ligger lige ved siden af mig. 

www.underdrenge.dk - her finder du ingen sure underbukser

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Skrevet kl. 12:11

Tim Hansen:
GLS er også smart fordi de har 750 pakkeshops rundt om i landet

Det er vel netop den største forskel mellem de 2, - at man kan hente sin pakke hos en pakkeshop via GLS samme dag som levering, hvorimod man ved PotsDanmark først kan hente pakken på posthuset dagen efter (hvis man ikke var hjemme ved levering)?

Personligt er jeg hjemmefra 7-17, så jeg er ALDRIG hjemme, når PostDanmark kommer forbi, - derfor er det belejligt, at jeg kan hente min pakke i en pakkeshop på vej hjem (da de vel tit har længe åbent)?

Hvad er prisforskellen på GLS og PostDanmark? Mine pakker vil typisk være under 1 kg og pakket i forsendelsesposer.

Mvh
Chris

Fra Rønne
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 56
Fra  Underdrenge.dk ApS Skrevet kl. 12:21

Det er nemlig helt korrekt - med GLS kan pakkerne ofte afhentes helt til kl. 22-23 (Alt efter, hvor længe butikkerne har åbent).

Jeg har faktisk samme pris på begge løsninger, dog havde GLS ikke en integration til Umbraco så måtte få lavet den selv. (Det her med at man indtaster et post nummer og så dukker de nærmeste pakkeshops op). 

Du er velkommen til at smide en PB, hvis du mangler hjælp til noget.  

www.underdrenge.dk - her finder du ingen sure underbukser

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 12:25

Chris Friis Aabenhuus:

Tim Hansen:
GLS er også smart fordi de har 750 pakkeshops rundt om i landet

Det er vel netop den største forskel mellem de 2, - at man kan hente sin pakke hos en pakkeshop via GLS samme dag som levering, hvorimod man ved PotsDanmark først kan hente pakken på posthuset dagen efter (hvis man ikke var hjemme ved levering)?

Personligt er jeg hjemmefra 7-17, så jeg er ALDRIG hjemme, når PostDanmark kommer forbi, - derfor er det belejligt, at jeg kan hente min pakke i en pakkeshop på vej hjem (da de vel tit har længe åbent)?

Hvad er prisforskellen på GLS og PostDanmark? Mine pakker vil typisk være under 1 kg og pakket i forsendelsesposer.

Mvh
Chris

Mht. til prisforskellen er min indtryk at GLS er billigere ved større pakker, mens Post Danmar er billigere ved mindre forsendelser.

Hos GLS har prisen også noget at gøre med størrelsen på pakken: http://www.gls-group.eu/276-I-PORTAL-WEB/content/GLS/DK01/DA/520004_-pakke-shop-priser.htm

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 13:30

GLS tager et mindre afhentningsgebyr afhængig af, hvor der skal afhentes henne. Da jeg bor i centrum af København vil det koste mig 40 kr.

Men har man rigtig mange pakker, så kan man sikkert forhandle sig til gratis afhentning.

Det som jeg bed mærke i ved i min kontakt med GLS er, at jeg ikke ville kunne bestemme, hvornår de kommer og henter pakkerne. Det er bare "i løbet af dagen". Men det er måske også noget, der kan laves om på, hvis man har pakker nok.

Alternativt skal man selv aflevere dem på deres terminaler. Her snakkes om, hvis man ikke benytter sig af deres PakkeShop dropoff. For den er dyrere end deres normale pakker. Og der afhænger pakkens pris af størrelsen på pakken. Det er der ikke på deres kontraktpakker ud over at længden ikke må være længere end 40 cm og pakken skal kunne gå i gennem en eller anden bestemt størrelse anordning. :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)