Vi har planlagt at køre med en decemberrabat fra i morgen af. Af ren nysgerrighed, vil jeg så gerne høre om i generelt holder jer tilbage med indkøb til jeres virksomhed i december måned? Eller er det ikke noget i tænker over?
Det kunne jo formodes, at de mange planlage julegavekøb privat, der stille og roligt tømmer pengepungen, at de bevirker at man køber mindre ind til virksomheden - selvom det jo er to forskellige økonomier. Men hvad gør i selv?
Personligt påvirker det ikke mig eller min økonomi. Privat bliver mine julegaver købt henover hele året - enten i fra forretningsrejser eller ved anden lejlighed, således mit budget ikke har et udsving i december måned.
Virksomhedens økonomi kører særskilt og er derfor påvirket af andre faktorer. Indkøb sker dog udfra logikken om nice to have / need to have.
Jeg tror sagtens, at I kan afsætte jeres produkt i december måned. Dog er december en vigtig måned for mange netbutikker, så det skal indtænkes i markedsføringen...
"I julen 2012 forventes danske netbutikker at omsætte for x antal milliard - Vil du være med i 2013?" - Dwarf.dk laver nogle rigtig gode udgivelser i den forbindelse.