Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bonnet for noget jeg ikke har bedt om

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 
Jeg håber der er en venlig sjæl, der kan lede mig i den rigtige retning;

Jeg modtog i dag min tandlægeregning, hvor der stod en post som hed "Individuel forebyggelses vejledning", og som kostede mig 194 kr. Det som den dækker over er, at da mit eftersyn med tandrensning var færdig, hiver hun et tandsæt frem, hvor hun viser mig, hvordan jeg bør børste min visdomstand. Jeg har på INTET tidspunkt sagt, at jeg ønsker denne vejledning. Det tager godt og vel et halvt minut vil jeg tro. Jeg var fuldstændig uvidende om, at dette kostede penge.  

Det der er mit spørgsmål; Kan min tandlæge tage penge for noget, som jeg ikke har bedt om? Jeg sammenligner det lidt med, at jeg står og tanker benzin på bilen, også bliver jeg bedt om at betale 50 kr., fordi de lige har skyllet min undervogn imens. 
Det her handler ikke om de 194 kr., men mere om princippet i det. Jeg har lyst til at skrive en mail, hvori jeg nægter at betale, da jeg ikke er blevet spurgt, om jeg ønskede denne vejledning.
Er der en der kan lede mig i den rigtige retning i denne sag? Skal jeg holde fast i, at jeg nægter at betale?  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46670
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40

Umiddelbart ville jeg - helt som du - finde det ganske langt ude i skoven at tage penge for noget som jeg tror de fleste anser for en del af servicen - selvom der givet er noget overenskomst aftalt om hvad de kan /skal tage for den spøg.

Jeg ville nægte at betale med henvisning til, at du ikke har bedt om den service - og jeg vil mene du står rigtigt stærkt, men det kan jo godt være du så skal hitte en anden tandlæge, hvis ikke de med det samme virker forstående

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 17:42

Helt klart skal hun oplyse at servicen koster penge, før hun yder servicen. Den del ville jeg ikke betale.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)