Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento: Problemer med import af produkter?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Ellegaard Online Retailing Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle 

Jeg vil lige dele et nyttigt råd til alle der har brugt utrolige mængder af tid på at få produktimporten i Magento til at virke ordentligt. Indtil videre har jeg været omkring følgende muligheder:

- Dataflow profiler i Magento

- Generering af importfil via et avanceret excel-ark jeg har lavet

- Magento store manager

Jeg tør slet ikke tænke på hvor lang tid jeg har brugt på at få det til at fungere.

Løsningen er at bruge Magmi importer som skriver direkte til mySQL

http://sourceforge.net/projects/magmi/

http://sourceforge.net/apps/mediawiki/magmi/index.php?title=Magmi_Wiki

Programmet er helt gratis og du skal heller ikke registrere dig nogen steder. Du downloader magmi, og uploader derefter det til din magento mappe via din ftp klient (f.eks. filezilla). Herefter skriver du /magmi/web/magmi.php efter din adresse. Dette leder dig til forsiden af programmet, hvor du efterfølgende kan bruge det. Du skal først uploade en .csv fil til din var/import/ mappe i magento.

Hvis du har brug for mere hjælp til dette, kan vi godt tales ved om det.

Hilsen Anders

SilverFashion.dk - Danmarks sejeste smykkesite

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 09:24

Knakkergaard:

Fedt at se amino lang om længe bruges til at dele viden igennem. Fremfor hokus-pokus-mig-selv-i-fokus... ;-)

Vi, CommerceGruppeb, har også kigget på Magmi. - Virkelig interessant produkt. 

Vores bekymring går blot på supporten af Magmi's direkte skrivninger til databasen når der kommer nye versioner af Magento.

Hvordan ser du den problemstilling ?

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Ellegaard Online Retailing Skrevet kl. 11:59

Hej Nils

Umiddelbart ser jeg det ikke som det store problem, men når det så er sagt - skal man jo tage sine forholdsregler når man bruger tredjepartsprogrammer til at løse sine opgaver. Siden jeg modtog dit spørgsmål, har jeg gået og vendt det, og kigget efter forskellige problemstillinger. 

Magmi fungerer ved at skrive direkte til sql databasen, hvilket vil sige at det er denne database som bliver berørt af programmet, og ikke Magento. Dette er relevant i forhold til hvad der, ved en opdatering, vil løbe ind i kompatibilitetsproblemer ved en eventuel opgradering. Selve magentoplatformen henter sine oplysninger fra sql ved at kigge på tabellerne, så hvis en opgradering af magento skulle forhindre at de rigtige informationer skulle komme frem til magento, skulle de være fordi magento kigger på sql rækkerne med nogle ændrede forudsætninger (store, sku, price, mm.. hvad de nu alle hedder i default import/eksportfilen) - Men jeg kunne ikke forestille mig Magento ændre på det, da det jo fungerer godt i forvejen.

Et andet argument er at kigge på alle de gode anbefalinger som Magmi har fået. Hvis ikke det virkede,  skulle folk nok sige det. 

Et tredje argument er selve omfanget af Magmi. Der er programmet i sig selv, den store dokumentation i wiki'en og alt den diskussion der findes rundt omkring på nettet

En sidste lille ting er at der i selve Magmi er indbygget en del sikkerhedsmekanismer, som sikrer at der ikke laves rod i det. Hvis Magmi ikke er sikker, så skipper den linjen, og springer videre til næste i csv filen. Men når alt er sagt,  så kan jeg kun anbefale at eksportere databasen i sql før der gøres noget, så er man på den helt sikre side.

God første december!!

Hilsen anders Anders 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)