Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Håndtering af "ødelagte" URL'er

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

En af mine hjemmesider er for lang tid siden blevet omskrevet fra asp til php. Det har betyder at mange URL'er er ændrede. Jeg har via htaccess 301 omdirigeret til de korrekte URL'er.

Der dukker dog en gang imellem et par nye url'er op, som ikke kan findes af Google. Dette kan jeg se via Google Webmaster tools. Nogle af disse stammer fra asp-versionen, mens andre kommer fra eksterne links, der er forkerte. 

Hver gang jeg via Webmaster Tools opdager en URL, der ikke findes, laver jeg en redirect til den mest korrekte side. Er det den bedste måde at gøre det på? 

Min htaccess-fil er desuden ved at blive ret lang på grund af alle de redirects. Bør man efter et stykke tid slette gamle redirects? Jeg tænker at en lang htaccess-fil kan gøre hjemmesiden lidt langsommere. Er det korrekt?

Med Venlig Hilsen

Emil

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:
Er det den bedste måde at gøre det på? 
Ja både og... den bedste måde er at automatisere det via PHP. altså du ved hvilke urls der findes på din hjemmeside, så er det bare at 301 redirecte alle andre urls til mest relevante side... at finde den mest relevante kan ske via søgninger i databasen hvis sådan en er tilknyttet.

ud over det bør du registrere hvilke urls der prøver at blive tilgået i din database, så du altid og hele tiden kan se hvor det kommer fra, hvilken url der bliver efterspurgt, hvilken url systemet redirecter til mm.

findes der ikke en relevant side, så skal du så 301 redirecte til forsiden.

Emil:
Bør man efter et stykke tid slette gamle redirects? Jeg tænker at en lang htaccess-fil kan gøre hjemmesiden lidt langsommere. Er det korrekt?
Nej, du bør ikke slette nogle redirects... jeg har stadig flere år gamle urls der prøver at blive tilgået af Google. Og ja det er helt korrekt at jo mere du skriver i din htaccess, jo langsommere bliver den, især hvis du benytter forkerte metoder. derfor er PHP metoden den bedste.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)