Jeg er ved at sætte en affiliateside i søen, og jeg har i den forbindelse læst om plugins som Pretty Link til Wordpress. Som jeg forstår det, så lave den en intern side, der redirecter til affiliatelinket. Er det noget, som folk anbefaler at bruger, og har I erfaring med, om Google indekserer disse sider og det får en negativ indflydelse på ens serp?
Det burde ikke påvirke søgeresultaterne men give flere kliks da hr. og fru sovs ikke lige kan se at det er et reklamelink de klikker på - så det vil jeg helt sikkert anbefale dig at gøre.
Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring
Jeg er enig. Synes også det er rart hvis url'en giver et pej om hvor linket går hen i forhold til et langt affiliatelink som bare ser ret suspekt ud.
Men man kan vel ikke få det til at ligne det "originale" link, men blot et link til en side på ens eget domæne, som så redirecter? Det ville ellers været smart hvis man kunne vise det originale link istedet :)
Jeg er enig. Synes også det er rart hvis url'en giver et pej om hvor linket går hen i forhold til et langt affiliatelink som bare ser ret suspekt ud.
Men man kan vel ikke få det til at ligne det "originale" link, men blot et link til en side på ens eget domæne, som så redirecter? Det ville ellers været smart hvis man kunne vise det originale link istedet :)
Nej, men kan kan f.eks. lave link der hedder www.dinside.dk/goto/butikA - så har man som bruger en god ide om at når man klikker på det kommer man til butikA, modsat en link der hedder www.tradedoubler.com/partner=48u83jnlnsdfs09fu&knerefjdnfk
Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring