Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er ved forretningsplan

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vollsmose
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Fra  hrhobby Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

hvordan beregner jeg hvad jeg kan tjene på produkterne når leverandør ikke vil ud med hvad man kan tjene på det enkle produkt.

og hvordan regner jeg ud hvor mange af min målgruppe der egentlig vil købe

kan ikke røbe så meget om min ide i nu

http://www.hrhobby.dk hobbybutik på nettet og fysisk i Vollsmose.

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  nemEDI Skrevet kl. 10:37

Ja, det er jo et godt spørgsmål..... og et de fleste af os nok har siddet og tumlet med.

Du er nødt til at afsøge markedet for hvem dine konkurrenter er, og havd de tager for tilsvarende ydelser/varer. Så må du afgøre med dig selv, om du skal lægge dig lavere i din salgspris fordi du er ny på markedet, eller om du kan tilføre noget andet end dine konkurrenter, og du derfor kan lægge dig på/over dine konkurrenters pris.

Med hensyn til hvor mange af din målgruppe der vil købe.... det kræver markeds kendskab at estimere det... og det vil altid være et estimat. Der er ikke nogen formel der kan afgøre det. Det afhænger selvfølgelig af markedet og din pris, men i høj grad også af din kommunikation til kunderne; f.eks. er din webshop tip tip i orden, så man er tryg ved dig.

Det var ikke noget særligt konkret svar, men det er ikke et spørgsmål man kan svare konkret på.

nemEDI leverer billige EDI løsninger til store og små virksomheder

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:45

Det kommer rigtig meget an på, hvordan konkurrencesituationen er på det marked du bevæger dig ind på. Hvis der er mange spillere på markedet og du ikke rigtig kan differentiere dit produkt fra konkurrenterne, så er du nødt til at gå ind i en priskonkurrence og forsøge at have en meget lav fortjeneste pr. styk. Det er forøvrigt et marked som jeg som regel vil holde nallerne fra som iværksætter, da konkurrenterne som regel vil følge med ned i pris og det så ender med, at alle taber på det her.

Er det derimod et unikt marked du er inde på, så kan du kræve en noget højere fortjeneste pr. stk. I det tilfælde skal du sætte prisen 100% efter, hvad kunderne vil betale og der skal du virkelig tænke over, hvordan dit brand skal være. Vil du gerne have et eksklusivt produkt med et langsomt PLC-forløb, så er det med at sætte prisen høj, men det kræver så også, at produktet fremstår eksklusivt i både emballage, markedsføring og hvor det bliver solgt, herunder også, hvordan hjemmesiden ser ud. Der skal simpelthen være sammenhæng mellem de forskellige parametre.

Når du har gjort de tanker kunne det være en rigtig god ide at få lavet en markedsundersøgelse. I den forbindelse vil jeg kraftigt fraråde et spørgeskema, da det giver for ubrugelige svar! Jeg vil derimod undersøge, om der er nogen i dit netværk, der er indenfor målgruppen og endnu bedre, om der er nogen i dit netværks netværk der er indenfor målgruppen. Så skal du nedsætte en fokusgruppe, hvor I mødes en aften og diskutere forskellige forhold ved produktet, herunder hvad produktet skal koste.

Derudover så scan markedet for at se, hvad konkurrenterne tager for lignende produkter og vær så realistisk omkring, hvordan du bør ligge i forhold til dem.

Det sidste jeg vil sige er, at du skal sprede budskabet om produktet. Vi stjæler det ikke og kan meget bedre hjælpe, når du skriver, hvad det er.

Fra Vollsmose
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Fra  hrhobby Skrevet kl. 10:54

ok alså for måske at få bedre svar der mangler i Vollsmose et udsat område en forretning der sælger hobbyartikler især garn og perler, så vil gerne i vores center åbne en forretning med sådan produkter, nok i den billig end da beboerne har laver indkomst men rigtig mange er nemlig aktive med hobbyting. jeg har hold 1 fokus gruppe og skal hold ihverfald en mere

området har ca. 10000 beboer

http://www.hrhobby.dk hobbybutik på nettet og fysisk i Vollsmose.

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 12:56

Jeg tror jeg vil lægge minimum 100% på prisen, såfremt du ikke er i konkurrence med nogen i nærområdet. Dog skal du nok lige undersøge, om Bilka sælger noget, der ligner.

Du skal ikke være så bekymret for kundernes indkomst, for hvis det er et vigtigt produkt for dem, så skal de nok komme og købe det hos dig. Jeg går også ud fra, at det er forholdsvis små mængder du sælger til hver enkelt kunde, hvis det er forkert, så sæt din fortjeneste lidt lavere, da de så ellers vil afsøge markedet. Man gider ikke kigge efter alternativer, hvis din lokale butik sælger varen for en 10'er også selvom de kun har givet 2 kr. i indkøb.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)