hvordan beregner jeg hvad jeg kan tjene på produkterne når leverandør ikke vil ud med hvad man kan tjene på det enkle produkt.
og hvordan regner jeg ud hvor mange af min målgruppe der egentlig vil købe kan ikke røbe så meget om min ide i nu |
Ja, det er jo et godt spørgsmål..... og et de fleste af os nok har siddet og tumlet med.
Du er nødt til at afsøge markedet for hvem dine konkurrenter er, og havd de tager for tilsvarende ydelser/varer. Så må du afgøre med dig selv, om du skal lægge dig lavere i din salgspris fordi du er ny på markedet, eller om du kan tilføre noget andet end dine konkurrenter, og du derfor kan lægge dig på/over dine konkurrenters pris.
Med hensyn til hvor mange af din målgruppe der vil købe.... det kræver markeds kendskab at estimere det... og det vil altid være et estimat. Der er ikke nogen formel der kan afgøre det. Det afhænger selvfølgelig af markedet og din pris, men i høj grad også af din kommunikation til kunderne; f.eks. er din webshop tip tip i orden, så man er tryg ved dig.
Det var ikke noget særligt konkret svar, men det er ikke et spørgsmål man kan svare konkret på.