Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright problemer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge Aminoer!

Jeg har lige pt. et problem

Jeg er igang med at åbne en webshop i Spreadshirt (ikke så vigtige i det) men har fået nogle problemer
er igang med at lave en webshop fanside hvor man kan købe fanting af "Emil Vahl" en ung kendt dansk sanger.
jeg har lavet nogle covers og t-shirt med ham på og nogle tekster og nu har jeg fået en tilfældig besked fra en gut.

"Skal vi lukke jeres firma ved at kontakte politiet og underrette dem om at i misbruger Emil Vahls billeder? Nej vel. Det er HANS indtil i har fået tilladelse til at bruge dem på jeres produkt, og han har jo selvfølgelig copyright på sine egne ting, det jo klart. Så sæt dig og læs paragrafferne omkring copyright og kopiering, og stop derefter salget af jeres tøj, eller vi gør det. :-):-)"

og er truet med at blive sagsøgt.
må jeg bruge hans billeder eller må jeg ikke?
Tak.

Anyway.
Hvis jeg ikke må så søger jeg en designer som er villig til at designe "Danbo designs til mig, og få en % af min indkomst". 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 21:14

Du må ikke kopiere værker der er frembragt af andre, så hvis det f.eks. er hele vers du har kopieret så er det ikke tilladt jf. lov om ophavsret. Er det ord/mindre sætninger som er almindelige så er det svært at vurdere, men det er også svære at bevise hvorfra de oprindeligt kommer. 

Billeder høre under samme lovgivning. Hvis der er portrætteret billeder af folk, så kan der også være noget vedr. dette.

Fjern alt det du ikke har tilladelse til at sælge omgående. 

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 21:24

Udover at sager om copyright ikke bliver håndteret af Politiet, så har personen helt ret, det du gør er imod ophavsretsloven, og du bør stoppe med det samme.

Fra Næstved
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 21:31

Meget uprofessionel måde at kontakte dig på, er klart nogen børn eller unge mennesker der spiller smarte, udover det så har du et problem :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 22:33

Det er ikke vers, eller noget.

Men et billede som jeg putter på et cover.

Men er det så ikke brud mod copyright at fansider på facebook tager hans billeder og bruger det? 

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 23:01

Nogen ting går ind over fair-use. Det er i orden at fans deler billeder, eller snakker om sangtekster, men det er ikke i orden at du tjener penge på hans billeder eller hans navn.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)