Jeg har netop kigget på en kritiseret tilbudsside, og i kommentarene ser jeg følgende kommentar:
"Denne hjemmeside er en fup hjemmeside. Jeg er politiassistent og ansat ved Østjyllands Politis IT-adf. Der er allerede anmeldt forhold vedr. svindel, hvor der er købt iPad2. Beløbet hæves i Dollars. De angivne firmaer har intet med hjemmesiden at gøre og adressens beboere på Langenæs Alle 24 i Århus har heller intet med siden at gøre. De er tilfældigt anført af hjemmesidens opretter. Hjemmesiden er registreret i Toronto, Canada og IP-adressen leder én til England. Sagen undersøges af mig. MVH [Navn udeladt] IT-Kriminalitet Dansk Politi"
Det er da fint at han har undersøgt sagen, og skriver lidt om det, men må han rent principielt det? Jeg kunne forestille mig situationer hvor en lidt for hurtig politiansat kan påvirke opfattelsen af en virksomhed negativt, uden dom.
Jeg ved ikke om det er tilladt. Men det er ekstremt mærkeligt at en politi-ansat stiller sig frem med navn, titel og afdeling og kritisere noget, da det derved kan forekomme at være politiets officielle holdning. Og derfor kan det undres at der ikke er gjort noget ved det.
Jeg tror ikke at han efter reglerne må skrive som han gør, med hans titel og afdeling.
Hm - det ville de vist ikke måtte skrive uden der lå en dom vil jeg bestemt mene, men hverken politimandens navn eller det telefonnummer han angiver dukker op ved søgninger på dgs og krak, hvilket vel er lidt underligt
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hm - det ville de vist ikke måtte skrive uden der lå en dom vil jeg bestemt mene, men hverken politimandens navn eller det telefonnummer han angiver dukker op ved søgninger på dgs og krak, hvilket vel er lidt underligt
Når jeg googler ham, så kommer der flere ting frem. Både facebook, linkedin, et dokument fra noget politi-løb, og nogle andre relevante ting.