Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg og min kone vil starte hver sit firma, med hver sin kundekreds og helt forskelligt varesortiment. Får vi 1 ell. 2 cvr. numre ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit spørgsmål går ud på om min kone og jeg får hver sit cvr. nummer, eller under kun 1 cvr. nummer. Jeg skal lige orientere om at jeg har

drevet firma i ca. 20 år, men lukkede under krisen og jeg ved af erfaring at jeg får mit tidligere cvr. nummer jeg havde mens jeg drev firma.

Min kone ønsker også at åbne et firma men med tøj og sko og det er en helt anden branche end jeg har drevet firma under i mine 20 år

som selvstændig, så er der en eller anden der ved helt bestemt hvad man skal forholde sig til?

Begge butikker vil være fysiske, altså åbent fra gaden med detailsalg, kombineret med internethandel på længere sigt.

Håber på et svar af en der har været i samme situation, eller en der har hørt om noget lignende.

På forhånd tak.

Tilmeldt 1. Jul 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:13

En enkeltmandsvirksomhed, som afmeldes og tilmeldes igen, vil få tilknyttet samme CVR nr.

Hvis din kone opretter en enkeltmandsvirksomhed, så får hun sit helt eget CVR nr., uden tilknytning til dit CVR nr., da det vil opfattes som to individuelle juridiske enheder, også selvom disse muligvis vil være tilknyttet samme adresse.

Dog kan i vælge at benytte jer af blot dit gamle CVR nr., når dette aktiveres igen. Der er ikke noget i vejen for at drive to forskellige virksomheder på samme CVR nr., dette skal blot adskilles i regnskabet og bogholderiet. Tal eventuelt med en revisor om dette.

Jeg ville dog personligt oprette et CVR nr. til hver enkelt forretning.

Udover så kan det anbefales at oprette selskaberne som ApS, hvis der kan findes 80.000 kr., som egenkapital til hvert selskab., de 80.000 kr., kan bruges som indkøb af varelager eller andet, således at de stadig indgår som egenkapitalen, blot som aktiver og ikke som kapital på en konto.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:15

Jeg forstår helt ærligt ikke dit spørgsmål: Din kone ønsker at åben en virksomhed - hvordan kan du overhovedet få det til at hænge sammen med, at du tidligere har haft en virksomhed????

Kvinder i dette land har faktisk lov til at tænke og reagere selvstændigt, og det betyder også, at de virksomheder de starter i eget navn er helt uafhænginge af deres ægteskabelige status.

MVH (trods alt)
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 8. Nov 10
Skrevet kl. 22:30

Jeg vil lige orientere dig om at mit tidligere firma ikke gik konkurs, men det lukkede grundet et tab under krisen i  millionklassen og betingelserne ser trods alt lidt lysere ud nu i 2013 som vi går i møde, derfor åbner jeg igen, som du nok ikke helt forstår, jævnfør din tidligere skrivelse. 

Såfremt du har nogen kommentarer eller oplysninger der kan hjælpe mig lidt, ser jeg frem til at høre fra dig igen.

MVH (trods alt)

Simon

Tilmeldt 8. Nov 10
Skrevet kl. 22:50

Tak for et hurtigt og præcist svar uden dikkedarer.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)