Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

privat brug af firmakøbte ting.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 05
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

 

Hvis jeg i mit firma køber en trailer som skal bruges i firmaet, må jeg så godt bruge den privat også?

 

jimmy..

Tilmeldt 18. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jimmy,

Ja, det må du egenligt godt..

Selvfølgelig skal købet af traileren være med hensigt til brug i virksomheden, men der er intet galt i at den også bliver brugt privat.

Var det f.eks en bil, så ville du blive opkrævet efter x antal kroner af toldskat, alt i forhold til hvor meget den blev brugt privat.

Men jeg kan i min lille skattekalender ikke finde nogle "gebyrer" for trailere ect..

Derfor vil jeg sige at du ikke vil få problemer af at bruge den privat.

Vh
Roi

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
"Ja, det må du egenligt godt"

Det er jeg så absolut ikke enig i. Jeg er IKKE revisor og kan derfor kun svare efter bedste evne.

Mange folk har diverse frynsegoder på jobbet, det kan f.eks. være at låne firmaets trailer, værktøj etc.

Men når det kommer til mindre enkeltmandsvirksomheder, er forskellen mellem firma og privat ofte ikke så stor, og så havner firmaets nyindkøbte fladskærm måske hjemme i stuen, istedet for på kontoret osv.

SKAT.dk kan man læse flere af den slags sager, hvor SKAT kommer på besøg, for at tjekke om indkøbte effekter reelt bliver anvendt erhvervsmæssigt. Mon ikke en trailer fyldt med haveaffald hjemme i indkørslen bliver opfattet som værende privat?

 

Jeg er faktisk lidt i samme dilemma, da jeg driver erhverv delvist fra selvstændige lokaler på min bopæl. Jeg skal til at have indkøbt en lille trailer til privatbrug, men overvejer at købe en mere seriøs trailer som jeg også kan bruge erhvervsmæssigt. Og jeg synes ikke at jeg har plads til at have 2 stående :-)

Jeg ved at der er noget med, at man f.eks. kan trække halvdelen fra, og dermed kan sige at det er 50% privat og 50% erhverv, men jeg har ikke sat mig rigtig ind i det.

Men spørg din revisor og del guldkornene med os andre :-)

 

 

Tilmeldt 7. Sep 05
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal egentlig ikke bruge den til haveaffald osv. Bare hvis jeg skulle flytte elg. engang )

 

Hvordan fungere det med afskrivning af sådan en trailer. Hvis jeg køber en trailer til 30.000 kr, kan jeg så ikke fordeke udgiften på de 30kg over nogle flere år, for at udnytte "fradraget" bedre?

 

jimmy...

Tilmeldt 18. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jimmy,

Der er ikke noget galt i at du bruger den en gang imellem til privat brug til eks flytning ect...

Roi

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-07-2007 12:07:03 Forfatter: Allan.
På SKAT.dk kan man læse flere af den slags sager, hvor SKAT kommer på besøg, for at tjekke om indkøbte effekter reelt bliver anvendt erhvervsmæssigt. Mon ikke en trailer fyldt med haveaffald hjemme i indkørslen bliver opfattet som værende privat?




 

Så er man da også en ulykkesfugl, hvis de kommer lige præcis den dag

 

Bjarnason - hvilke andre ting kan man gøre lige så med? du lyder til at have forstand på det - altså hvilke varer kan man trække 100% fra firmaet, uden at betale noget, for at få det til privat brug også...

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er mig en gåde at ganske almindelige iværksættere uden nævneværdig forstand på Skat udtaler sig om hvorvidt man må bruge aktiver som fratrækkes eller afskrives fuldt ud.
Jeg kan som sagkyndig kun bekræfte det Allan siger. Det siger sig selv at når man køber en trailer som 100% erhvervsaktiv, så må den også kun bruges 100% erhverv. Sådan er det.   

Bruger du den rent faktisk privat er det et såkaldt blandet anvendt aktiv og så kan der kun afskrives forholdsmæssigt. Betyder det at alle trailere m.v. som er anskaffet som 100% firmaaktiver udelukkende anvendes erhvervsmæssigt. Nej men det gør det ikke lovligt alligevel.

Iøvrigt kan du slet ikke fratrække en trailer til 30.000 kr. Den skal afskrives med 25% årligt af den til enhver tid værende saldoværdi sammen med med øvrige 100% anvendte erhvervsaktiver. 

 

  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Ja...lige præcis Bent...det er enten eller...og ikke noget med engang mellem.

 

 

/Peter

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

FEDT Cool

For engangs skyld virkede søgefunktionen her på Amino. Fandt ud af at som I/S kan vi godt købe en lukket trailer udelukkende til firmabrug :)

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)