Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakture med eller uden moms ?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ha med - at det ikke er sådan, at du kan køre op til 49.999 uden moms på 12 mdr og så registrere dig. Kommer du over 50.000 kr på 12 mdr (og 12 mdr - ikke kalenderår bare 12 mdr) så får du moms dobbelt op på de første 50.000 hvor du ikke har opkrævet moms

Bortset fra det - så ved jeg ikke om det er så pokkers vanskeligt for de virksomheder du vil arbejde for, hvis du er uden moms. Det tror jeg er vildt overdrevet som problem. Det er da ikke spor vanskeligt for de fleste, at håndtere en faktura uden moms, herregud, der er da masser af den slags problemer

HVIS du laver selskab, så skal du altså ud i moms opgørelser hvert kvartal og mulige momskontroller, udvidet selvangivelse osv - du kommer hurtigt ud i tanker om ekstern bogholder eller revisor - Uden CVR skal du stadigt lave regnskab, men opgiver hele resultatet i punkt 20 bare - og sag færdigt.

Det er klar, at hvis du har mange firmaomkostninger, så kan du så også fratrække momsen, men jeg ved ikke hvor relevant det er for en der vil lave hjemmesider?

Omsætter du for klart under 50.000, så skal du tænke dig om inden du bare stifter CVR - men YES du kan gøre det selv om du kun omsætter 1 kr og du kan sagtens teste dig selv af, uden selskab i nogle måneder - se om du har svært ved at få kunder bare fordi du ikke fakturerer MED moms?? og så stifte hvis du føler tiden er inde

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)