Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms til færøerne

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
 

hvordan gør man, hvis man skal sende pakker til færøerne, skal man opkræve 25% dansk moms??

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej!

 

Hvis det er B2C ja...!

 

Hvis det er B2B..nej momsfri eksport til trejdeland.

 

/Peter

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tillad mig at være uenig

 

Følgende kategoriserer Færøerne som "Ikke EU", og nævner herefter at du kan sælge dem til disse lande uden moms. På denne led er Færøerne at sidestille med Norge, USA m.fl. så vidt jeg kan se.


Handel med lande uden for EU (3. lande)
Handler du med lande uden for EU (3. lande), herunder Færøerne og Grønland, skal du registreres som importør og/eller eksportør. Det gør du i praksis ved at sætte et kryds i felterne for importørregistrering og/eller eksportørregistrering på den registreringsblanket, du udfylder, når du skal momsregistreres.


Salg af varer til lande uden for EU
...Du kan sælge varerne uden moms, hvis du kan dokumentere, at de er sendt ud af EU. Denne dokumentation vil du have, hvis du opbevarer en kopi af EF-enhedsdokumentet eller af DSB''s eller postvæsenets kvittering for, at du har indleveret varerne, og hvis det af faktura, bankafregning mv. fremgår, at varerne er eksporteret til en kunde uden for EU.



Tilmeldt 18. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er korrekt.

Når vare bliver sendt til Færøerne, skal de sendes uden moms, brugeren betaler derefter momsen heroppe... :)

Jeg har en forretning heroppe, og det er normal procedyre hver gang..

Mvh
Roi

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kaprer lige denne tråd, i håb om at der nogle der kan give svar på lidt mere:

Jeg har fået en henvendelse fra en potentiel færøsk kunde, og skal i denne sammenhæng lige stille et par spørgsmål.

1) Mine varer vil som udgangspunkt næsten altid varer under DKK 3.000,00 hvilket gør at jeg kan undgå at fremstille udførsesangivelse, hvis blot jeg "angiver varerne  mundtligt" som det så pænt står skrevet på skat.dk. Men hvad vil dette sige i praksis? Skal jeg ringe til mit lokale toldekspeditionssted, og fortælle at nu sender jeg altså en æske visitkort til Færørerne?

2) Regnskabsmæssigt. Skal jeg lave en varesalgskonto for varer solgt til tredjelande uden moms?

3) Betaling. Skal jeg lave en aftale om modtagelse af internationale betalinger hos min bank, eller kan man overføre fra færøske til danske konti uden problemer. Rigsfællesskabet taget i betragtning?

Håber nogen ligger inde med svarene på dette.

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
Tillad mig at være uenig

 

Følgende kategoriserer Færøerne som "Ikke EU", og nævner herefter at du kan sælge dem til disse lande uden moms. På denne led er Færøerne at sidestille med Norge, USA m.fl. så vidt jeg kan se.


Handel med lande uden for EU (3. lande)
Handler du med lande uden for EU (3. lande), herunder Færøerne og Grønland, skal du registreres som importør og/eller eksportør. Det gør du i praksis ved at sætte et kryds i felterne for importørregistrering og/eller eksportørregistrering på den registreringsblanket, du udfylder, når du skal momsregistreres.


Salg af varer til lande uden for EU
...Du kan sælge varerne uden moms, hvis du kan dokumentere, at de er sendt ud af EU. Denne dokumentation vil du have, hvis du opbevarer en kopi af EF-enhedsdokumentet eller af DSB''s eller postvæsenets kvittering for, at du har indleveret varerne, og hvis det af faktura, bankafregning mv. fremgår, at varerne er eksporteret til en kunde uden for EU.

Jesper skriver det helt korrekte svar. Både Færøerne og Grønland er udenfor EU, og der skal derfor ik opkræves moms. Dog er det MEGET vigtigt at gemme dokumentationen for afsendelsen af varerne, da det er eneste bevis på, at varerne er udført og sendt til det pågældende land.
Dvs sendes varerne som maxibrev, så SKAL der laves indleveringsattest eller andet i den stil (aner ik lige hva der er i DK af muligheder pt)...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders A:

3) Betaling. Skal jeg lave en aftale om modtagelse af internationale betalinger hos min bank, eller kan man overføre fra færøske til danske konti uden problemer. Rigsfællesskabet taget i betragtning?

De 2 andre spørgsmål overlades lige til en med indsigt i Dansk praksis.

Men betalingen kan bare foregå via en "normal" overførsel... Ved ik om du kan overføre via danske reg og konto nummer eller om det skal ske via Iban og BIC/Swift code... Spørg din bank evt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg er klar over momsreglerne, jeg synes bare det var en mærkelig formulering på skat.dk: "varerne skal frembydes mundtligt". Og var egentligt i tvivl om hvad dette betyder i praksis...

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik jeg styr på bankoverførsel, og reglerne ift Skat.

Yderligere spørgsmål dukker op i denne forbindelse. Bør jeg i mit regnskab oprette en ny varesalgskonto? Ex: Salg til tredjelande uden moms.

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)