Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække Se & Hør fra?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Dette spørgsmål skal bruges både i praksis, men er bestemt også ment som en teori omkring fremtidigt lignende situationer.

Jeg står i den situation at et af mine produkter (briller med overskæg) er at finde på en kendt person i det næste Se & Hør. Dette er en del af min markedsføring. Jeg bliver jo et eller andet sted nødt til at købe dette blad (selvom jeg ikke er meget for det) og vil i den forbindelse gerne vide om det kan trækkes fra i regnskabet. Det drejer sig ikke om mange penge denne gang, men hvis det sker ofte, som det forhåbentlig gør, så kan det godt løbe op.

God aften derude.

Dbh Lars

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 20:48

Ja, hvis du køber det for at bruge det aktivt i din markedsføring, eks. ved at scanne artiklen ind til din hjemmeside.

Hvis du køber bladet bare for din egen skyld og for at huske den sjove artikel, så er det ikke fradragsberettiget.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 21:24

Godt at høre. Det skal bruges til at tage et billede af/scannes ind og bruges på hjemmeside og Facebookside. Men når vi nu er ved den snak, så er der vel intet der forhindrer mig i at gøre det, vel?

Tak for svaret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:31

vil da tro at Se&Hør har copyright - men det er da nok muligt de vil gi dig OK til at bruge det, men det er jo ikke et af dine billeder, men Se&Hørs så du må høre dem, det er jo klart at det ikke bare er dine billeder men noget mere du vil vise, ellers kunne du jo selv skyde et billedeSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 21:35

Martin E. Jensen:
Ja, hvis du køber det for at bruge det aktivt i din markedsføring, eks. ved at scanne artiklen ind til din hjemmeside.

Hvis du køber bladet bare for din egen skyld og for at huske den sjove artikel, så er det ikke fradragsberettiget.

Jeg kunne forestille mig, at Se & Hør bliver en smule irriterende, hvis man bryder reglerne om copyright - og det vil jeg mene man gør, hvis man scanner deres blad og bruger det på deres site.

Hos mange blade er det muligt at bestille et tryk af en artikel, hvor man også får rettigheder til at sende den til kunder/forretningsforbindelser.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 21:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg rådgiver kun om den skattemæssige side af sagen, og ikke om de juridiske aftaler parterne imellem.

Dog er det fuldt tilladt at citere fra en artikel, så længe man ikke lægger hele artiklen op.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 21:46

Det er nok værd at spørge om lov først for det er altid nemmere og biligere at få et nej end at skulle ud og kæmpe om rettighederne bagefter.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 21:51

Claus Møller:

Det er nok værd at spørge om lov først for det er altid nemmere og biligere at få et nej end at skulle ud og kæmpe om rettighederne bagefter.

Det har du formentlig nok ret i :)

Jeg siger tak for jeres hjælp!

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 15:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 16:04

Lars Østergaard:

Hej Aminoer,

Dette spørgsmål skal bruges både i praksis, men er bestemt også ment som en teori omkring fremtidigt lignende situationer.

Jeg står i den situation at et af mine produkter (briller med overskæg) er at finde på en kendt person i det næste Se & Hør. Dette er en del af min markedsføring. Jeg bliver jo et eller andet sted nødt til at købe dette blad (selvom jeg ikke er meget for det) og vil i den forbindelse gerne vide om det kan trækkes fra i regnskabet. Det drejer sig ikke om mange penge denne gang, men hvis det sker ofte, som det forhåbentlig gør, så kan det godt løbe op.

God aften derude.

Dbh Lars

Jeg kommer sådan til at tænke på Rune Klan hehe :D Han tager en parkeringsbøde med i sit show og kan dermed trække den fra i skat. Så ja, det er vel muligt, hvis du bruger den på din side? :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)