Hjælp til hvilke merudgifter og arbejde jeg får, når jeg skal levere 22 paller FOB til Århus eller Ålborg havn
Tilmeldt 9. Aug 11
spam
Skrevet
21-11-2012 kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har fået en ordre på 22 paller som skal leveres FOB i dansk havn.
Hvilke merudgifter får jeg herpå(papirarbejde, pris for at andre gør det, og kan jeg selv gøre det, og hvor lære jeg det)
Kunden er på Færøerne, men får også Island og Grønland i spil...
Mvh
Steen
|
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Få er tilbud direkte fra fragtmanden/speditøren incl. alt papirarbejde - det må være det letteste.
|
Tilmeldt 9. Aug 11
spam
Skrevet
21-11-2012 kl. 17:06
Tak, men min leverandør leverer de 22 paller i Århus havn, og her skal jeg så afholde FOB omkostningerne, hvad gør jeg og hvad koster det?
|
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
hmm, ikke lige noget jeg har prøvet, men vil sige at hvis ikke din fragtmand kan stå for det, så prøv at kontakte f.eks DSV.
|
Tilmeldt 20. Feb 10
BrandtLogistics
Skrevet
21-11-2012 kl. 22:02
FOB er en INCOTERM som betyder Free On Board!
I bund og grund betyder det at DU som afsender er ansvarlig for varen og omkostningen til godset er ombord på skibet.
Du betaler for: Transport fra afsender til havn, havneafgifer, læsseomkostninger samt forsikring frem til godset er ombord.
Herfra overtager modtageren ansvar og omkostning.
Til sammenligning kan nævnes INCOTERMEN EXW som betyder E X Works.
Ved denne term har modtageren ansvaret helt fra afsenders adresse.
Der er også en term som hedder DDU - Som betyder Delivery Duty Unpaid.
Her er det afsender som har ansvar og omkostning helt frem til modtagers adresse dog excl. evt. told og moms.
Håber dette gave et kort indblik i INCOTERMS.
Good luck! :)
Martin B.
|
Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net