Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NDA spørgsmål

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg skal have produceret et stykke software og er ved at snakke med et stort indisk firma om sagen. 

For at komme videre i processen har de så sendt mig en NDA (Non disclosure Agreement) der vist mest er ment som en tryghed for mig idet det jo er mig der kommer til at give dem informationer om designet af softwaren. 

Der er så to ting i aftalen som jeg studser lidt over.

Det ene er at der er en begrænsning på hvad de kan holdes ansvarlig for som er på  10.000 Euro, hvilket lyder meget lavt.

Det andet er at der står de kan videregive informationer til tredie-part 'hvis der er et decideret behov for det' og at de ikke hæfter for hvad trediepart gør med informationerne.

De to ting gør at jeg tror at den NDA stort set er værdiløs. 

Hvad er normalt i sådan et tilfælde? Hvad kan jeg kræve uden at de stejler? Jeg har ikke lige råd til at betale 1000'vis af kroner til advokat for et stykke software til måske 10.000-15.000 kr. 

De to paragraffer er her:

"

1.15A Party’s total liability shall be limited, in accordance with this clause 1.13, to compensation for direct damage and to a maximum of Euro 10.000, - (ten thousand Euros), whereby a sequence of events is regarded as one event."

"

1.8Recipient shall not disclose Confidential Information to anyone other than it’s a)employees; b) holding-, sister- and/or subsidiary companies and/or c) third parties who legitimately need access to it. Recipient shall notify each of its a) employees; b) holding-, sister- and/or subsidiary companies and/or c) third parties who are given access to Confidential Information that they have an obligation not to disclose Confidential Information and shall take such steps as are reasonably necessary to ensure compliance with this obligation."

Håber i har nogle gode råd og på forhånd tak!

Mvh.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)