Jeg undrer mig lidt. Hvorfor sende potentielle kunder væk? Jeg bruger selv Partner-Ads, men jeg har ikke noget produkt selv at sælge, så jeg sender gladeligt folk videre. Men hvorfor vil du? Du har netop et produkt at sælge, så du har vel mest interesse i, at de bliver på din side?
Jeg undrer mig lidt. Hvorfor sende potentielle kunder væk? Jeg bruger selv Partner-Ads, men jeg har ikke noget produkt selv at sælge, så jeg sender gladeligt folk videre. Men hvorfor vil du? Du har netop et produkt at sælge, så du har vel mest interesse i, at de bliver på din side?
Sådan havde jeg slet ikke tænkt det, du har ganske ret - Jeg vil fjerne det igen!
Du kan godt bruge reklamer på dit website, men som en anden bruger nævner bør de ikke placeres i bunden af websitet eller i.f.m. med det du sælger.
Du kan godt lave et menupunkt specifikt til noget du gerne vil anbefale, men du skal så på den underside skrive noget indhold der underbygger hvorfor du anbefaler de udvalgte annoncører. Derefter kan du sagtens linke til dem via en affiliate reklame.
Men som nævnt bør du ikke placere reklamer i.f.m. det indhold der er vigtigt for dig/dine kunder og hvor du forsøger at sælge dine egne produkter.
Der findes flere eksempler på succésfuld implementering af affiliate reklamer på butikker/firmasider. Et eksempel er en butik som sælger film, men hvor de mangler en kategori. Den kategori linker de så til hos en anden butik (som kun har den kategori) via en affiliate reklame. Et andet eksempel er en butik, der som en ekstra service har lavet en shoppingguide med forskellige affiliate links indenfor andre brancher. I begge tilfælde er det på selvstændige underside væk fra det primære indhold.