Jeg har lige fundet på denne idé, at bygge et website/virksomhed, som laver præsentations slide show, til virksomheder og privat personer.
Mit firma har som opgave at læse en hel del om firmaet, og så have som opgave at lave et fantastisk slide show til kunden.
Kunden skal kunne give mig, det der skal siges til præsentationen, og deres ønsker, f.eks. billeder, logoer eller bare deres ønsker til selve silde showet. Plus at vi giver gode råd, til hvordan en fremlæggelse, bliver en god fremlæggelse.
Spørgsmål?
Tror du dette ville kunne lade sig gøre?
Hvad skulle prisen være for et slide show?
Skal man have rettigheder til de billeder, man viser i et slide show?
Kender du et andet firma, der har den samme idé, og tilbyder det samme?
Jeg går lige nu i folkeskole, og hver gang vi skal præsentere noget, i form af opgaver, har jeg altid fået overdrevet meget ros, af mine slide shows. Det var ligesom der jeg fik idéen.
Ps. Når jeg skriver slide show, mener jeg det man laver i PowePoint og Keynote.
Idéen er god, men om den vil fungere som en forretning er jeg mere i tvivl om. Jeg kan ikke forestille mig at det vil være hensigtsmæssigt at en virksomhed skal til at sætte dig ind i alt vedr oplægget, for at du kan lave det for dem.
Derimod synes jeg det er oplagt for dig at lave en blog om emnet, hvor du kommer med tips, tricks, guides osv. til hvordan man laver det perfekte slideshow. Du kan krydre dine artikler med videoer og lign., for at gøre det ekstra interessant.
Det er en god ide der sagtens kan være levedygtig alt efter hvordan du skruer den sammen. der er dog en del udenlanske firmaer der gør i den slags i forvejen. har endnu ikke fundet et i dk. jeg tror udfordringen og nøglen til succes for dig er at finde ud af hvordan du vil skaffe kunder.... regne ud hvad det koster at få en kunde.. altså hvor mange skal du ringe til for at få en ordre også regne ud hvad du som minimum skal have i indtægt for det kan løbe rundt for dig... på den måde kan du finde ud af om ideen er levedygtig for dig.