Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af cvr nr. før overtagelse af virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Håber i kan hjælpe..

Vi har planer om at overtage en kiosk her den 01.01.2013 - vi har endnu ikke skrevet under på en aftale, men tænkte på om der kunne være nogen ulemper ved at oprette et cvr nr. allerede nu? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54

Ikke ud over det administrative ved at skulle indberette lidt 0 moms indtil firmaet lukkes og udvidet selvangivelse ved årets slutning både i år og næste år under alle omstændigheder, hvis ikke i overtager kiosken men beholder jeres CVR hen over årsskiftet.

Du skiver VI, og så må du se efter I/S, ApS eller SMBA OG så bør I få udarbejdet fulde samarbejdsaftaler inkl. alt om hvem der bestemmer hvad og kan bruge penge på hvad OG hvordan en af jer kommer ud igen i forhold til de andre af jer - det er supervigtigt-

Hvis ikke det VI betyder noget og det er som enkeltperson er det mere lige til at gå til 

Eneste anden krølle kan være, hvis en af jer har brug for dagpenge eller lignende, der kan et CVR komme i vejen men det må "I" så tale med a-kassen om inden

Fordelen er, at det kan være det nye CVR der køber kiosken direkte i stedet for først privat - men igen er det enkeltperson er det ikke noget problem heller

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:47

Beklager jeg brugte udtrykket vi, da det er min mand der vil stå for virksomheden:-) .. Lige et nyt spørgsmål så... kan jeg dd gå ind og oprette et cvr med virksomheds start den 01.01.2013, eller vil der automatisk stå dd ved virsksomheds start?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40

ja så er det jo bare enkeltmandsfirma. Jeg tror du kan sætte startdato 1/1-2013 men vent lige på andre - eller ring erhvervsstyrelsen (vente tid men ring formiddag) - Du kan dog nok i virkeligheden se det, for accepterer den ikke det på virk.dk, vil den formentlig protestere - inden du skal digitalt signere og med moms ved jeg man skal sætte start dato, så jeg tror du kan

Erhvervscenter greve har lavet god vejledning også http://erhvervscentret.greve.dk/~/media/Erhvervscentret/PDF%20filer/15_formaninger_til_iv%C3%A6rks%C3%A6ttere_erhvervscentret.ashx 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)