Hej aminoer. Jeg har startet et tøjmærke op, hvor jeg siden dag 1 har taget regnskab. Jeg har otte dage til at registrere mig, men jeg er i tvivl om noget. Jeg har ikke styr på, hvordan man indberetter osv. Har hørt, at man kan søge om ikke at vise regnskab. Kan det passe? Jeg omsætter ikke for forfærdeligt meget, så det var lidt info mere. Håber, nogen kan hjælpe mig med alt indenfor skats regler med indberetning osv. Mvh. Kiranan |
formoder det er et personligt selskab. Der skal du ikke søge om at ikke at vise regnskab som sådan MEN du skal føre regnskab i.h.t. årsregnskabsloven, og dette regnskab skal ligge til grund for dels dine kvartals moms indberetninger og for din udfyldelse af den udvidede selvangivelse årligt.
HVIS skat og eller moms ønsker at se det regnskab og bilagene (gemmes 5 år) så beder de om det, så det skal ikke i sig selv indsendes, og i personligt selskab kan andre ikke se dit resultat
Hvis du slet ikke kan noget om bogføring eller regnskaber, ja så er det sikkert en god ide at få hjælp. Gå in ind i freelancer her på Amino og søg en bogholder, det er normalt ikke voldsomt dyrt. Du kan scanne alle bilag og bankopgørelse og sende f.eks en gang om måneden og få det hele bogført
Du kan også selv sætte dig ind i det, men der er mange sjove regler, repræsentations og hotel moms - ikke momsfradrag benzin hvid plade biler, momsandel privat på telefonen und so weiter
Du kan sikkert sagtens lære det, men jeg tror du vil finde det rart at overlade den del til andre og selv tage dig af det du kan. Er det en langsom start kan du sagten gemme alle bilag omhyggeligt og så kun bogføre straks efter første kvartals udløb
vh