jeg har ikke noget med det firma at gøre, de bruger bare mit navn og det er ikke helt iorden syntes jeg, der er meget få der har mit navn, så det kan ikke være en fejl at det er på der, men noget der er gjort med fuldt overlæg, de snylter på mit navn og mine kunder og ikke mindst på min markedsføring.
Jeg går ud fra det er via Adwords de har brugt dit navn - jeg ville nok kontakte dem og bede dem fjerne navnet i søgordene i Google. Det er dit navn og det kan de ikke bare benytte som søgeord.
Hvis du søger på "Fotograf Henrik Jensen" kommer den samme annonce også frem - det har ikke noget med dit navn at gøre.
Hvis du følger dig krænket kan du venligst bede den pågældende virksomhedt udelukke dit fulde navn fra deres Adwords annonocer.
Jeg er meget sikker på, at de ikke engang er klar over, at deres annonce kommer frem ved søgning på ordet "Fotograf" + dit navn. Hvis du søger på dit navn alene, kommer deres annonce nemlig ikke frem - så det er ordet "Fotograf" deres Adwords kampagne reagerer på.
de snylter på mit navn og mine kunder og ikke mindst på min markedsføring.
Det er fordi konkurrenten annoncerer bredt på ordet fotograf.
Skriver du murer Henrik Løfqvist, kommer der 5 annoncører.
Det er formentlig ikke noget de har gjort bevidst for at genere dig, eller snylte på din markedsføring. (i hvert fald ikke murer firmaerne)
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Hvis de gerne vil have søgeordet 'Fotograf' så er det i deres egen interesse at bort filtrere sådanne søgninger fra.
Ellers bliver deres kvalitetsresultat forringet.
Ordet 'Fotograf' kan godt blive dyrt i tid og i irrelevante visninger - derfor er det vigtigt at gøre sit forarbejde godt. Personligt ville jeg ikke vælge så brede søgeord. Ville satse mere på søgeords sætninger hvor fotograf var en del af sætningen.