Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS betalingsmodul

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Er PBS betalingsmodul et billigt og godt tilbud til en netshop med et beskedent behov?

Er det rigtig forstået at PBS eget betalingsmodul "kun" koster noget (0,50 kr) i det omfang det bliver brugt?

Shoppen ligger hos goldenplannet og så vidt jeg forstår vil det koste 199,- hos dem, mod 0,50 hos PBS pr. transaktion. Dvs. svarende 398 transaktioner pr måned, og det kommer vi ikke op på. Tilmed har PBS 3-D secure sikkerhed, det kan jeg ikke se at goldenplannet har.

Er der noget i vejen for at bruge PBS''s i stedet for goldenplannet''s løsning i deres OpenBizBox butik?

Hvor vanskeligt er det at implementerer et "fremmed" betalingsmodul, herunder visning af kortlogoer osv., sidstnævnte kan man jo aktiverer i administrationen, men jeg går ud fra at det kræver deres betalingssystem for at virke?

Hvordan er erfaringerne med PBS betalingsmodul?

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 18:43
Er det rigtig forstået at PBS eget betalingsmodul "kun" koster noget (0,50 kr) i det omfang det bliver brugt?

Det vil jeg da egentlig også gerne vide. Specielt, når man tænker på at PBS normalt tager en procentsats (og under alle omstændigheder et minimumbeløb) for transaktioner hos andre udbydere.

Jeg må have misforstået noget?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:04
Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Skrevet kl. 19:58
Jo jo, men der står jo ikke noget om hvorvidt de 0,50 er alt hvad det koster per transaktion eller om de tilsvarende regler for andre udbydere også gælder.

Må hellere ringe til dem på mandag.
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 12:28
Jeg kan godt forstå, at I er forvirrede mht hvad det koster at modtage kreditkortbetaling på sin hjemmeside. Sagen er dén, at I skal godkendes af PBS (det koster vist omkring 750,-) og derudover skal I årligt betale et gebyr (vist også omkring 750,-). Hvis I både vil modtage internationale kreditkort og Dankort, snakker vi 2 x 750,- får godkendelse og årligt gebyr. Derudover betaler I noget der ligner 1,25 % af den samlede transaktion til PBS - dog minimum 1,95 kr. pr. transaktion. Det er udgiften til PBS. Så skal I ha'' jer et betalingsmodul et sted. Der er flere muligheder, men skulle jeg vælge i dag, ville jeg vælge quickpay. Det koster jer nok en 100-150 kr. pr. måned at ha'' sådan et.
Og det er så udgifterne. Med mindre der er nogen, der misbruger andres Dankort eller PostDanmark ikke leverer varen og kunden så klager til banken i stedet for til jer. Så kommer PBS med gebyrerne. Se evt. denne post skrevet af viceværten selv.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Skrevet kl. 14:23
Dato: 15-07-2007 12:28:13 Forfatter: Molvins Jeg kan godt forstå, at I er forvirrede mht hvad det koster at modtage kreditkortbetaling på sin hjemmeside. Sagen er dén, at I skal godkendes af PBS (det koster vist omkring 750,-) og derudover skal I årligt betale et gebyr (vist også omkring 750,-). Hvis I både vil modtage internationale kreditkort og Dankort, snakker vi 2 x 750,- får godkendelse og årligt gebyr. Derudover betaler I noget der ligner 1,25 % af den samlede transaktion til PBS - dog minimum 1,95 kr. pr. transaktion. Det er udgiften til PBS. Så skal I ha'' jer et betalingsmodul et sted. Der er flere muligheder, men skulle jeg vælge i dag, ville jeg vælge quickpay. Det koster jer nok en 100-150 kr. pr. måned at ha'' sådan et.
Og det er så udgifterne. Med mindre der er nogen, der misbruger andres Dankort eller PostDanmark ikke leverer varen og kunden så klager til banken i stedet for til jer. Så kommer PBS med gebyrerne. Se evt. denne post skrevet af viceværten selv.

Det er såmænd ikke så forvirrende. Vi bruger selv en PBS løsning til både nationale og internationale kort og kender derfor omkostningerne. Det, der undrer mig lidt, er PBS priser på 0,50 krone per transaktion. Hvis det er tilfældet, så er PBS væsentligt billigere, hvis man bruger dem i stedet for en anden leverandør og det lyder meget mærkeligt.
Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 16:36
Tak for svarene.

Nu skal vi passe på vi ikke blander PBS Indløsningsaftale og PBS''s (og andres) Betalingsmodul sammen.

Jeg tænker udelukkende på betalingsmodulet/gateway og de omkostninger der er med dét.

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 19:55

Hej Keld

Umiddelbart virker det som en fed ide at PBS har lavet deres eget betalingsmodul og umiddelbart virker det her til at deres info om modulet er bedre end hos mange modul/gateway udbydere. Du kommer dog ikke udenom at skulle betale for at blive oprettet til at modtage de forskellige kort, altså en såkaldt indløsningsaftale.

Jeg tror at PBS'' modul vil blive en stor konkurrent til de dyrere firmaer, det eneste der vil kunne gøre at man skulle vælge andre moduler end PBS'' egen, var en bedre service hos de "fremmede" udbydere.

Jeg har kigget PBS'' manualer osv igennem og jeg syntes deres info og hjælp virker til at være i top. Det ser umiddelbart super nemt ud af integrere deres modul. Det ville nok være en god ide først at ringe deres kundeservice op og snakke med dem om denne løsning, og så stille dem nogle sværre spørgsmål for at høre om de nu også har helt styr på det ;-) Og så hør om der er mulighed for hjælp til integreringen, det er der ikke mange andre steder.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Skrevet kl. 13:58
Så har jeg snakket med PBS. Deres betalingsmodul er mest for virksomheder, der ønsker en fast pris per transaktion. Der er intet abonnement og priserne per transaktion svarer til de priser vi kan se på deres side.

I ydelsen er der blandt andet mulighed for:
- at benytte eget design
- at foretage instant caption
- at benytte abonnementfunktion (recurring payment)
(der er en del flere ting, men det er de ydelser, som jeg ville kunne bruge, så det undersøgte jeg nærmere)

Der skal dog stadig betales en merudgift per transaktion baseret på korttype, så det gælder vel bare om at regne ud, hvad der bedst kan betale sig.

Supporten virkede dog entusiastisk og de ting han ikke vidste, blev undersøgt og han vendte tilbage kort efter vores første samtale.
Tilmeldt 28. Feb 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:50

Hej

Jeg fandt lige den post i forbindelse med en søgning på google, så nu tillader jeg mig at skrive i den selvom den er et par dage gammel...

Jeg har lige talt med PBS og ham jeg talte med sagde at der ikke var mulighed for at ændre i design på betalingssiden, er det rigtigt? Jeg synes nemlig heller ikke rigtigt det fremgår af manualerne, hvordan dette gøres. Nogen der ved noget om det?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)