Derfor skal jeg bruge nogle produktnavne, som skal signalere forskellighed, men stadig have en sammenhæng (se nedenfor) Jeg vil gerne signalere at der er forskel på produkternes indhold (og måske i lavere grad hvem det henvender sig til). Indtil videre er følgende brugt på markedet: Bronze, Sølv, Guld.. Basis, Standard, Professionel Small, Medium, Large (god da der er mulighed for udvidelse m. X-large osv) osv. Det må meget gerne signalere noget dansk - indadtil i danmark, men også udadtil, da danmark indgår i firmanavnet. Tanker indtil videre: Danish pastry (kager) (plat) Flag Danske byer Vikinger (lille stor større viking) Kongelige (prins, dronning, konge) Danske Bygninger Danske markeringer i udlandet (operahuset i sidney osv) Flere forslag og ideer modtages med kyshånd! /Thøger Dobbelt ApS :) |
Produktnavne
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
|
Jeg vil uden tvivl mene at ting som produktnavne og virksomhedsnavn ikke er noget man bare sådan finder på - det sker oftest at de er taget af andre i forvejen. I forhold til det du beskrev med hvad jeg går ud fra er størelsen på løsningen (S, M, L), så kunne det måske være sjovt at beskrive deres størelse ved at give dem et bynavn fra DK. Forklaring følger: - S: Esberg - M: Århus - L: København Naturligvis kan man ændre og variere denne metode, men det kunne da være sjovt at prøve denne løsning - har aldrig set den blive brugt før, og du vil med garanti få kunderne til at huske dig når de "køber" en by. Tilbage til det med navnene generelt: Kontakt Patrade A/S, de har hjulpet mig med diverse fra patent til navne- og designbeskyttelse. Desuden kan de finde på et navn for dig via deres partnere og så er du også juridisk sikret for at navnet KUN er dit - skullle der være sket en fejl bonner Patrade for denne. Mange gange held og lykke med virksomheden - er sikker på det bliver en succes. Hilsen Michael |
Hvad med bare at kalde dem det det er? Webhotel 500 for 500 MB Webhotel 1000 for 1 GB osv? |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Ang. Cognac: Hehe, nu er jeg ikke den store cognac-drikker - desværre.. - Burde man nok gøre noget mere :D Tror den inddeling vil give os "mulighed" for at afskære lidt for mange kunder, fra at fatte hvad vi snakker om.. Ang. byer: Ja - den er muligvis god.. Vores firmanavn har vi søgt om beskyttelse på hos patent og varemærkestyrelsen - på den her slags produktnavne, vil jeg næsten mene at det er ligegyldigt..? /Thøger |
|
Glad for du synes om idéen med byerne. Ingen grund til at beskytte navnene (kan vidst heller ikke lade sig gøre) derfor ingen omkostninger til dette. Hvis du bliver kendt for at være den der bruger disse betegnelser, så vil det falde til din fordel, at hvis andre bruger det, så tænker kunderne på dig og på den måde gavner du af det. Et eksempel på dette: CocaCola er et kendt brand, de havde i sin tid også patent på navnet "Cola" som stående alene, men som tiden er gået er "Cola" nu blevet kendt som en brun drik med brus. Da det nu er en betegnelse af noget har CocaCola ikke længere mulighed for at varemærkebeskytte det. Så kom Pepsi og tog det til sig - de blev kendt for Pepsi Cola. Pointen kommer så nu: Da CocaCola var dem der først brugte betegnelsen "Cola", har de en plads reserveret i hjernen på forbrugeren. (Denne plads er næsten umuligt at overtage.). Da CocaCola har pladsen Cola i hjernen på forbrugeren, sker der noget sjovt. Jeg var i Biografen med mine 2 børn, Pepsi havde besluttet sig for at gøre reklame før filmen. Reklamen lød: "Drik Pepsi Cola, dejligt forfriskende". Det sjove er at Pepsis reklame fik mig til at købe en CocaCola, både til mig og børnene, for da CocaCola har sat sig på Cola''s plads i min hjerne, er det CocaColas Cola jeg køber når betegnelsen "Cola" kommer i hvilken som helst sammenhæng. Det korte af det lange er: Hvis du først sætter dig på pladsen i hjernen, ender det med at andre gør reklame for dig, da betegnelsen som i dit tilfælde kunne være byerne, i kundernes hjerne er en assosiation til dig og dit firma. Eksempler på at ovenstående er rigtigt er: Prøv at tænke på følgende firmanavne, selvom navnet ikke fortæller hvad firmaerne laver, kommer det frem i din hjerne når du læser dem: - Falck = Redning, sikkerhed, brandbiler, ambulancer osv. - Politi = Sikkerhed, andholdelser m.m. - TDC = Telefoni, internet m.f. - Microsoft = Styresystemer, PC, windows m.m. Sådan kan listen fortsætte, men som du allerede selv har oplevet nu, så fortæller ingen af navnene hvad firmaerne laver, folk ved det bare fordi de enkelte Brands har sat sig på de forskellige positioner i din hjerne. Muligvis vil du tænke lidt andre tanker end de anviste, men som hoveddel rammer du det samme. Læg mærke til, at hvis du tænker på fx "computerstyresystem" så tænker/ser du Windows for dig. (Medmindre du har skiftet til Mac.hehe). Håber du forstår min pointe og at det ikke var alt for uforståeligt. Hilsen Michael |
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)