I forbindelse med opstart af mit projekt, skal jeg have en programmør til at lave en hjemmeside. Jeg har derfor kontaktet en web designer for et uforpligtende tilbud. Han tilkendegav straks, at han skulle have en til at hjælpe sig med programmeringen af hjemmesiden og anbefaler derfor et dansk firma med kontakter til udenlandske programmører. Web designeren vil have 7.000 for de indledende møder, samt et overfladisk layout, (som jeg bestemt ikke ønsker min hjemmeside skal se ud) for at formidle kontakten til denne programmør.
Herudover vil programmøren have 15.000 til de indledende møder samt planlægningen af hjemmesidens opbygning og funktioner. Dvs. at inden programmøren kan give et tilbud på udarbejdelsen af hjemmesiden, skal vi betale 22.000 kr.
Jeg synes umiddelbart, at dette er mange penge. Hvad siger Amino brugerne til dette? Kan i anbefale en anden fremgangsmåde?
Uden en nærmere beskrivelse af hvad dit skal skal kunne, så er det svært at sige om det er urimeligt. Hvis designeren i sidste ende har ansvaret for din programmering bliver udført rigtigt, så skal han selvfølgelige have noget for det.
Jeg kommer fra Ayrot Designs og hvis du skriver en mail til mig på mh@ayrotdesigns.dk så kan jeg give dig et tilbud der er væsentligt bedre end 22.000!
Ja, jeg kan også give et tilbud på 15 kroner - men det er jo dybt useriøst at smide om sig med tilbud, hvis man ikke har den fjerneste idé om hvad der skal udføres.
Designeren tager betaling for det indledende arbejde, han vil i forbindelse med formidlingen af kontakten ikke længere have noget med projektet at gøre.
Hjemmesiden skal være et community ala Amino, men derudover vil jeg ikke beskrive hjemmesiden offentlig.
Spørgsmålet går på om vi skal bruge de 22.ooo og benytte os af udenlandsk programmering eller om vi selv skal finde en der kan give en pris uden det koster 22.ooo?
Det er MEGET svært at svare på. Vi har lavet projekter med udenlandsk assistance og det er gået fint - men jeg har skam også hørt om projekter, hvor det er gået helt galt.
Hvis du ikke selv har den fornødne viden om styring af den slags projekt - og designeren ikke tager sig af projektstyring, så synes jeg umiddelbart ikke prisen er rimelig, for noget du selv beskriver som et designoplæg du ikke rigtig kan bruge.
Hvis du har en komplet projektbeskrivelse, så er det til at gå til, hvis du ikke har det - så skal du regne med ekstraomkostninger, da det er svært at udføre et stykke arbejde af den karakter uden af have komplet viden om hele projektet.
For en standard hjemmeside pakke hos os vil det koste 6495 DKK.
Skriv til min mail mh@ayrotdesigns.dk, hvis dette har interesse.
Med venlig hilsen
Mads Pontoppidan Haderup
Nu er det ikke tilbud trådstarter efterspørger. Læser du overhovedet tråden - eller bruger du den bare til at spamme med tilbud. "En standard hjemmeside" - jamen det er da fint, men det har INTET med trådens øvrige indhold at gøre.
Spørgsmålet går på om vi skal bruge de 22.ooo og benytte os af udenlandsk programmering eller om vi selv skal finde en der kan give en pris uden det koster 22.ooo?