|
Hej Jeg driver et I/S, hvor jeg betaler personlig skat af overskuddet. Jeg har hele året haft forskudsopgørelsen stående til 0,-, og så sat til side, da jeg synes det er nemmere end at betale løbende, når jeg ikke ved hvad indtjeningen bliver. For en måneds tis siden ville jeg se hvor meget jeg skal betale i skat, ved et overskud på 118.000,-, hvor den så sagde ca. 32.000,-. Jeg kom til at gemme denne forskudsopgørelse, og tænkte ikke over det, før jeg fik et girokort på beløbet. Der er forfaldsdato d. 1/11, og det skal betales senest d. 20/11. I fredags i sidste uge ville jeg gå ind at rette forskudsopgørelsen tilbage til 0,-, da jeg hellere vil styre det via selvangivelsen, og så bare sætte til side. Men selvom jeg har sat overskuddet af virksomhed tilbage til 0,-, så ståt der stadig at jeg skal betale 32.000,- inde på forskudsopgørelsen. Skyldes dette, at jeg har rettet den tilbage til 0,- efter forfaldsdatoen, og løbet så er kørt? Eller er der mulighed for at jeg kan rette den tilbage? (måske SKAT bare ikke har opdateret den?) |
Jeg tror ikke du kan rette 11. måned, du kan jo prøve forskellig måneder og datoer
Du sparer jo også lidt ved at betale nu og ikke bare vente til selvangivelsen - som de i princip som også kan give dig brok over, for hvis det er klart man tjener pengene, så skal man forskudsregistrere og ikke bare vente til juni året efter, det er princippet i kildeskatten. Man har pligt til at forskudsregistrere så korrekt som muligt, og nu har du tilmed vist, at du kan tallet ret godt.
De gamle regler om, at man kunne indbetale visse beløb efter 1. Januar er afskaffet.
Strafrenten er dag til dag rente fra 1/1 allerede 3,4% og fra 1/7 er den 5,4% og i begge tilfælde er der ikke fradrag for den rente, så det svarer snarere til 5 og 8%
vh
Bliv gratis medlem