Ok, så fik jeg den at lure på. Det er jo altid super dejligt og nemt når hele flokken er enig, men sådan er det selvfølgelig ikke herinde på Amino. Heldigvis. Tak for et par vigtige kommentarer Michael og Jesper. Michael du nævner at det ku være godt med navnet på en eventyrlig by. Der kom jeg godt nok til at le, altså ikke af dig. Men fordi fruen og jeg i sommer kørte hjem fra Hamburg, og der mødte vi en afkørsel til byen: BAD BRAMSTEDT. Sådan!
For nogle år siden havde jeg, i mange år, fortællevirksomheden "Fortællekompagniet". Det var min ven Kasper og jeg der underviste, holdt foredrag og fortalte historier sammen. Vi var nogle af de mest brugte historiefortællere i landet og havde rasende travlt. Det var sjovt og fedt. Men en dag gik "bandet" i stykker og vi gik hver til sit. Jeg opdagede hurtigt at INGEN kendte historiefortælleren Søren Bramsted. Hva gør man så?
Jeg holdt en lang pause. Lavede nogle andre ting, noget i samme branche, andet i en anden branche. Nu er jeg klar til at gøre et ekstra stykke benarbejde for at lave et nyt netværk, som solo historiefortæller. Men jeg ved også at konceptet skal nytænkes. Og jeg vil gerne lave hjemmesiden med den helt RIGTIGE adresse, den hjemmeside der fanger alles opmærksomhed. Ja, hvem vil ikke gerne det?
Hjemmesiden må selvfølgelig godt afspejle hvad det handler om, nemlig fortællingen. Men den må også gerne afspejle at historiefortælling, også, er noget andet end det var i gamle dage. Det er nemlig også formidling af faglighed og vigtige budskaber (i en moderne tid). Det er også et pædagogisk redskab man kan bruge i arbejdet med andre mennesker. Det er underholdning, stille men også actionpræget. Det er fortælling med musik til, og så videre og så videre.
Hjemmesidenavnet skal ikke være alt for støvet - synes jeg. Jeg har ligeledes kikket på synonymer og fantasier for: historiefortælleren. Budbringeren, beretteren, historiehviskeren, skrønesmeden og så videre, men nej. Jeg synes ikke at det virker.
Well...jeg tænker videre. Fedt med alle de indspark. Bliv endelig ved.
Mange hilsner Søren