Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

én ejer af i/s

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael Thorborg:
men lad os lige lade den negative luft blive hjemme ikk'? :-)
Tal du om negativ energi, fordi jeg overså at Apple ikke godkender enkeltmandsvirksomheder men I/S (usædvanligt og jeg læste det som at du ikke godkendte personer CPR - ved fejl),

Jeg har ikke haft nogen intention om andet end at hjælpe, men du ser det som negativ energi du er så træt af, og får det til at lyde som noget generelt herinde. Ærgerligt.

Jeg må læse mere omhyggeligt. Op med humøret

evt noget her http://www.amino.dk/forums/t/124667.aspx

og her kunne jeg da se det som at man kan tilmelde sig som enkeltmandsvirksomhed https://developer.apple.com/programs/start/standard/

Choose an enrollment type.Individual: choose this option if you are an individual or sole proprietor/single person business.

også denne virker til at mene man kan som person (eller personligt selskabhttp://greenerpastures.dk/blog/iphone-udvikling/sadan-far-du-en-app-i-appstore 

men jeg er IKKE ekspert og spilder måske så din tid - synes bare det er underligt de kun skulle godkende I/S - Har du prøvet at registrere som din enkeltmandsvirksomhed og tilføje CVR efter navnet hvis de har en automatik der kræver ex LTD - ApS eller andet efter navnet. Jeg synes ved læsning af de andre tråde, at det kunne være, at apple ikke kender vor alm CVR og derfor måske falder for I/S, uden det egentligt er det krav de har, men blot fordi de skal ha engelske oversatte selskabspapirer og en selskabsbetegnelse de lidt gendkender (de kender jo LTD men I/S er jo ikke spor mere LTD end et CVR)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09

Og Michael Thorborg - du skal da så ha tak for en enkelt stjerne - hvad var nu så galt i at jeg rodede en række links frem til dig for at hjælpe og se om ikke det rent faktisk kan gøres med et CVR - uf hvor er du sur at hjælpe - over and out

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:31

Hej

Så vidt jeg ved skal i være min 2 ejere eller intressenter.

mvh

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52

det er også det Michael mener - men som jeg bare dels ikke kan se fornuft i, (USA kender ikke I/S mig bekendt og det er jo ikke "finere end alm CVR) -

Jeg har lige for sjov tilmeldt mig - og i company name skrevet et enkeltmandsfirma og er i alle fald i stand til komme hele vejen. Jeg kan også på nettet finde mange de ikke har klaret den med I/S - måske grundet at papirerne skal være officielle oversættelser i en del apple krav - men også andre, som har fået accept ved at virk.dk har bekræftet til dem (og de har sendt til apple), at de ikke laver oversættelser. 

Det virker i alle fald ikke helt let - privatpersoner kan jo registrere, men så er der vel problemer med beløb der går til personen og ikke til firmaet (selv om det er samme navn?)

Fra odense
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 18:52

det kan godt være at du overså noget. jeg svarede også med et par smileys så vidt jeg husker, og måske ved jeg ikke meget om internet "tale" men det skulle menes som et glimt i øjet.

jeg gav dig én stjerne fordi du startede dit andet svar med et fornærmet "selv tak for hjælpen" jeg syns ikke selv jeg kunne have svaret anderledes, da du fuldstændig misforstod min første post :)

og nej er ikke selv apple ekspert. jeg forholdte mig simpelthen til info jeg har fra philip mahlers "lav din app"

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03

Jeg kan også finde lignende, så det kan sagtens være tilfældet  en del nye steder står muligheden af at bruge et DUNS nummer som er et selskabsbekræftelses nummer man får fra Dun and Bradstreet http://www.dnbdenmark.dk/dk/Vores-Database/DB-D-U-N-S-Nummer/ eller vist nok direkte

http://www.dnbdenmark.dk/dk/Forms/Contact111111/

Det kan være spild af tid, men du kan jo prøve at udfylde med dit nummer og måske Apple USA som der står en del steder - accepterer det og tager dig som selskab.  Her skriver de selv fra apple om DUNS nummer som et anerkendt business recognition number så måske https://developer.apple.com/support/ios/D-U-N-S.html 

vh

Fra odense
Tilmeldt 26. Jan 10
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 19:59

hvis jeg havde et personligt selskab, ville jeg nok prøve, men det er måske lidt bøvlet at få et cvr nr, blot for at bekræfte at det ikke virker. jeg må se om jeg kan finde på nogle alternative løsninger, inden jeg prøver i hvertfald :)

tak for hjælpen

Fra odense
Tilmeldt 26. Jan 10
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 20:24

er lidt bange for at DUNS heller ikke er en mulighed. taget fra dit link:

"While many types of businesses can receive a D-U-N-S Number, your business must be recognized as a legal entity to enter into the legal terms and obligations of Apple Developer Program agreements. The business you entered is either listed in the D&B database with a different legal status (e.g., sole proprietorship), or its legal status has not been verified."

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 20:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et I/S er netop et selskab med 2 eller flere ejere, der hæfter solidarisk ...

MEN ejerene kan også være juridiske personer .. (altså selskaber)

Istedet for et i/s kunne du måske bruge:

SMBA (kræver mindst 2 aktive deltagerer, men ingen kapitalkrav og uden personlig hæftelse)

LTD. (engelsk aktie/anparts-selskab, kræver kun 10pund i kapital og uden personlig hæftelse) evt. med dansk filial.

Hvis det er et i/s som du selv ejer, der er den eneste rigtige vej til perlemorsporten kan du lave et i/s sammen med fx. et engelsk LTD.  så i/s'et bliver stiftet/ejet af et LTD. som du selv ejer, men som er en selvstændig juridisk person og dig selv.

ApS nævner jeg ikke da det allerede er behandlet i tråden.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)