Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandlere til digitalt produkt - hvordan?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det min tur til at kigge efter forhandlere. Jeg har lavet en søgning herinde og der er sådan cirka 2437 sider i søgeresultatet, hvilket har givet en hel del timers interessant læsning :)

Jeg skal til at opbygge et forhandlernet til produktet MINIsite Erhverv - www.minisite.dk - og nu er spørgsmålet, hvordan jeg bedst griber det an, så jeg ikke begår de mest gængse fejltagelser.

Spørgsmålene er vel egentlig noget i stil med:

- Hvad er relevant for en forhandler at vide?
- Hvordan kommer jeg bedst i kontakt med en forhandler (ansigt-ansigt, telefon, mail)?
- Hvilken slags materiale er interessant og ikke mindst, hvor meget?
- Er der skatteregler som jeg skal være opmærksom på (i et par andre tråde virker det som om at jeg ville kunne få en over næsen, hvis forhandlerne ikke håndterer deres økonomi fornuftigt?)
- Hvor mange forhandlere kan jeg tillade mig at have?

Da produktet er digitalt, så havde jeg selv forestillet mig et setup ala:

- Forhandleren får mulighed for nemt at indsætte en "portal" på sin egen side, som tracker hvilke kunder der opretter sig via forhandlerens side
- Forhandleren får kickback på alt hvad kunden køber, så længe kunden og forhandler er hos os
- Forhandlerne får adgang til et adminområde, hvor han/hun kan se information fra os, status på kunder og også underforhandlere, hvis de er relevant. Herunder kan der også trækkes diverse informationer i for eksempel excel
- Forhandleren kan sælge design eller andre ydelser og tjene ekstra derigennem
- Forhandleren står for support til sine egne kunder, men kan ringe til os for "forhandlersupport"
- Derudover overvejes en månedlig ydelse for at være forhandler, som skal dække administrations-/supportgebyr

Hvis det går godt med at opbygge et netværk af forhandlere i Danmark, så er planen at udvide til udlandet, men når jeg kommer dertil, så spørger jeg nok igen :)

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 09:15
puhh... alt for mange spørgsmål på en gang...

Skal lige vide først.. når du siger forhandlere... er det forhandlere af dit produkt (hjemmeside salg)? ... dvs en slags affiliate / sælger ?

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Skrevet kl. 09:27
Dato: 13-07-2007 09:14:53 Forfatter: Brian Brandt
puhh... alt for mange spørgsmål på en gang...

Skal lige vide først.. når du siger forhandlere... er det forhandlere af dit produkt (hjemmeside salg)? ... dvs en slags affiliate / sælger ?

Spørger jeg ikke, får jeg ikke svar :)

Men ja, det er forhandlere af MINIsite Erhverv produktet. Det vil sige, hjemmesider til nystartede/små virksomheder, som har brug for en nem og billig løsning.

Jeg forestiller mig en selvstændig sælger, der har MINIsite Erhverv, som et produkt i porteføljen eller helt bygger sit salg op omkring MINIsite og sælgerens egne tillægsydelser (design, konsulentbistand, visitkort og så videre).

Besvarede det dit spørgsmål?
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:07

Klart... men man kan godt være lidt pædagogisk og så starte ud med et par enkelte stykker ;-) !
Så jeg tager lige et par stykker..

For mig ville det være relevant at kunne afprøve din backend, hvor det fungerer og hvor nemt det...
Og om hvor søgemaskinevenligt det er... mulighed for at tilpasse meta, tilføje alt tekster og sådan noget halløj...
For man skal have nogle kriterier at sælge varen på... jo nemmere for kunden, jo nemmere for en selv fremover...
Og små virksomheder har ofte Intet kendskab til html eller andet håndtering...

For mig ville det meget være interessant at vide hvor meget man kan tjene.. hvor mange procenter...
Jeg ville også gerne vide hvor meget man selv skal stå for.. registrering for kunden, er der noget kodning i det... en liste over de ting man selv skal sørge for at hvad du sørger for...

Skatteregler kender jeg ikke lige... skat.dk

Jeg vil da mene at du kan have alle de forhandlere du vil, da jo flere løsninger du kan sælge, jo bedre... og det har andre fordele, hvor jeg lige har læst et indlæg fra demib.dk, som omhandler dette emne... http://www.demib.dk/branding-reputation-affiliate-595.html

Og så ville jeg meget gerne have analyse redskaber... hvor mange leads, kliks og alt muligt andet der kan optimere mit salg af hjemmesiderne...
Selvom jeg da tror, at din erhvervs-hjemmesider vil sælges på word-of-mouth metoden og opsøgende salg...

Nå.. det var lidt... det er et okay fint setup du har lavet for dine forhandlere.. eller ideer eller hvad det er du har opsat... ;-)

Og når du har udfærdiget sådan et "setup" for forhandlere, så kunne jeg da godt være interesseret at høre nærmere...

Hygge

Brian Brandt

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Skrevet kl. 10:30
Jeg kan ikke finde ud af opdele quotes/endquotes, så du får den lige med kursiv i stedet :)

Klart... men man kan godt være lidt pædagogisk og så starte ud med et par enkelte stykker ;-) !
Så jeg tager lige et par stykker..
Jeg måtte hellere tage dem alle på en gang, så jeg var sikker på at få det meste med :)

For mig ville det være relevant at kunne afprøve din backend, hvor det fungerer og hvor nemt det...
OK. Den del er allerede på plads. Som det er nu, så kan alle oprette en hjemmeside, indsætte tekst, billeder, the works, rode med lidt design og betale uden overhovedet at komme i kontakt med os. Den første måned er en gratis prøveperiode.

Og om hvor søgemaskinevenligt det er... mulighed for at tilpasse meta, tilføje alt tekster og sådan noget halløj...
Det skal jeg have skrevet noget tekst om.

For man skal have nogle kriterier at sælge varen på... jo nemmere for kunden, jo nemmere for en selv fremover...
Hvad kunne det for eksempel være for kriterier?

Og små virksomheder har ofte Intet kendskab til html eller andet håndtering...
Der er slet ikke mulighed for at arbejde med HTML i systemet.

For mig ville det meget være interessant at vide hvor meget man kan tjene.. hvor mange procenter...
Det skal jeg have skrevet noget tekst om, men vi går og tænker tanker i stil med 20-30% af de 1.800 kroner plus moms, som MINIsite Erhverv koster per år. Derudover tilsvarende sats når kunden tilkøber flere billeder med mere. Kickbacken er så ikke kun det første år, men alle efterfølgende år.

Jeg ville også gerne vide hvor meget man selv skal stå for.. registrering for kunden, er der noget kodning i det... en liste over de ting man selv skal sørge for at hvad du sørger for...
Det skal jeg have skrevet noget tekst på. Registrering af kunden sker gennem forhandlerens egen portal. Om han eller kunden gør det er for os ikke så vigtigt. Ingen kodning overhovedet. Liste, tjek.

Skatteregler kender jeg ikke lige... skat.dk
Øv. Den er ellers ret interessant :)

Jeg vil da mene at du kan have alle de forhandlere du vil, da jo flere løsninger du kan sælge, jo bedre... og det har andre fordele, hvor jeg lige har læst et indlæg fra demib.dk, som omhandler dette emne... http://www.demib.dk/branding-reputation-affiliate-595.html

Tak for linket. deMib VED ting :)

Og så ville jeg meget gerne have analyse redskaber... hvor mange leads, kliks og alt muligt andet der kan optimere mit salg af hjemmesiderne...
Kan du uddybe lidt?

Selvom jeg da tror, at din erhvervs-hjemmesider vil sælges på word-of-mouth metoden og opsøgende salg...
Det er håbet. Word of mouth er ihvertfald det der har givet os de kunder vi har indtil videre.

Nå.. det var lidt... det er et okay fint setup du har lavet for dine forhandlere.. eller ideer eller hvad det er du har opsat... ;-)
Indtil videre er forhandlersetup''et kun på tegnebrædtet. Men efter vores lancering af en engelsk og spansk version indenfor max. et par måneder, så står forhandlersetup''et øverst på listen over ting, der skal laves.

Og når du har udfærdiget sådan et ''setup'' for forhandlere, så kunne jeg da godt være interesseret at høre nærmere...
Du er noteret i den lille sorte notepad ;)

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:47
Der er sådan en lille fin "quote" knap øverst til venstre i dit "tekst" vindue når du besvarer....

backend tænkte jeg også på, at forhandleren skulle kunne afprøve... du kunne eventuelt lade dem have en gratis minisite som en bonus for at være forhandler.. så har man jo helt styr på det..

Kriterier kunne være... pris, seo venligt, nem at betjene, afprøvet system, sikker hosting, nemt at rette i sine sider, mulighed for nemt tilkøb af andre funktioner som galleri, kontaktformular, banner rotation, webshop etc...

ikke muligt at arbejde med HTLM.. er det muligt at indsætte javascripts... adsense tænker jeg lidt på ... hmm.. erhvervs-sider, sikkert ikke nødvendigt... men kunne være rart... ;-)

Analyseredskaber... altså websitet skal have statistikker... som hvor mange besøgende, hvor de kommer fra, hvilke søgeord der er fundet etc..... er det allerede indbygget...
tanken var egentlig også lidt på, at man skulle kunne se, hvis man markedsførte minisite.dk på internettet... men det kan jeg ikke lige overskue hvorfor... det klarer man jo som regel selv..

Det var vist mine femører...

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Skrevet kl. 10:56
Der er sådan en lille fin 'quote' knap øverst til venstre i dit 'tekst' vindue når du besvarer....
Men den er ikke så sej, hvis jeg vil opdele og indsætte svar mit i det hele :)

backend tænkte jeg også på, at forhandleren skulle kunne afprøve... du kunne eventuelt lade dem have en gratis minisite som en bonus for at være forhandler.. så har man jo helt styr på det..
God ide. Jeg havde overvejet 5-10 demosites.

Kriterier kunne være... pris, seo venligt, nem at betjene, afprøvet system, sikker hosting, nemt at rette i sine sider, mulighed for nemt tilkøb af andre funktioner som galleri, kontaktformular, banner rotation, webshop etc...
Noteret, selvom langt de fleste funktioner hører med i grundpakken.

ikke muligt at arbejde med HTLM.. er det muligt at indsætte javascripts... adsense tænker jeg lidt på ... hmm.. erhvervs-sider, sikkert ikke nødvendigt... men kunne være rart... ;-)
Lige nu er det ikke muligt at sætte "fremmed" kode ind i systemet, men vi overvejer at lave en analytics funktion. Adsense må jeg lige sætte mig mere ind i for at se om vi kan integrere det i systemet på en for brugeren, nem måde.

Analyseredskaber... altså websitet skal have statistikker... som hvor mange besøgende, hvor de kommer fra, hvilke søgeord der er fundet etc..... er det allerede indbygget...
Det er det ikke, men som skrevet så er Analytics overvejet.

Det var vist mine femører...
Så kom vi også lidt omkring. Jeg siger ihvertfald rigtigt mange tak fordi du ville bruge lidt tid på mine indlæg.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)