DubLi svarer igen på Kontant - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino
 

Køb et Amino Sponsorlink

 

Nye ekspertblog-indlæg
om  Alt det andet..

Læs flere ekspertindlæg
 

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "MLM (Multi-level Marketing, Network Marketing) "

 

DubLi svarer igen på Kontant

Side 1 ud af 3 (25 indlæg) 1 2 3 Næste >
Amino-karma 316.300
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 15.888


Her kan dit firmanavn stå
Skrevet 07-11-2012 kl. 22:30

Se udmelding fra DubLi herunder:


Anonyme kritikere betød mere for TV end de tørre tal i forretningen DubLi

Som du måske allerede ved, blev der i sidste uge på dansk TV sendt et 25 minutters forbrugerprogram, der som eneste formål havde at rejse tvivl om konceptet bag DubLi. Kritikken var overfladisk og vildledende med fejlagtige udsagn fra to anonyme kilder. Slutbilledet blev derfor et helt andet end det, vi har lagt frem om DubLi´s udviklingsforløb. DubLi er noteret på OTCBB i USA. Aktien handles hver dag, og vi lever fuldstændig op til vores børsforpligtelser. DubLi er helt uændret forpligtet til at præstere sit yderste for kunder og samfund.

I dette brev kommenteres og korrigeres nogle af kritikpunkterne.

Siden 2003 har DubLi tilbudt forbrugere over hele verden en unik og værdifuld måde at spare penge på de ting, de køber i hverdagen. Gennem bl.a. den dynamiske hjemmeside, søgeredskaber og Cashback programmer hjælper DubLi familier med at shoppe fornuftigt i disse vanskelige økonomiske tider. Takket være DubLi kan familier spare hårdt tjente penge. Vi kan være stolte af, hvad DubLi i disse år gennemfører i hele verden. Vores mission har aldrig været vigtigere.
På forretningssiden hjælper DubLi enkeltpersoner med at tjene flere penge og opbygge en forretningsmæssig karriere ved bl.a. at hjælpe andre med at spare penge. Konceptet har vist sin gennemslagskraft – ikke mindst under den aktuelle globale økonomi, der er så udfordrende.

Hvad går TV programlæggerne galt af?

• For det første hævdes det i TV-programmet, at DubLi opkræver et gebyr for enkeltpersoner for at købe og sælge aktier i selskabet. Den påstand er simpelthen ikke er korrekt. De gebyrer, der er tænkt på, må være dem, som banker, børsmæglere og advokater opkræver for den enkelte investor. Det gør de for alle aktiehandler på børser rundt om i verden. Disse gebyrer har intet med DubLi som firma at gøre!

• For det andet antyder programmet fejlagtigt, at DubLi billiger rekruttering af venner og familie i Danmark som Business Associates (BAs). Med grundigere research ville man se, at DubLi specifikt og klart forbyder denne form for aktivitet i vores kontrakter. Lovgivningen kræver det.
BAs skal i hele verden respektere og efterleve lovene i det land, hvori de er bosat. Vores koncept er derfor klart og ikke uigennemsigtigt, som en forbrugerjurist udtaler til TV-journalisten.

• For det tredje er vores Xpress og Unique Bid auktioner ikke spil, som det antydes i udsendelsen. For at sikre den høje DubLi-standard har vi gennemført en omfattende research omkring regler for spil.
Vi har såkaldte legal opinions fra førende internationale og amerikanske eksperter i lovgivning om spil, og ifølge disse eksperter kan ingen af DubLi´s online-auktioner klassificeres som spil.



TV-programmets tilrettelæggere siger, at det er "stribevis af klager", der har fået dem til at kaste sig over DubLi. DubLi har ikke modtaget klager i stribevis. De få klager, der har været i en årelang periode, er løst. Som mål har DubLi at skaffe vores kunder og BAs den højest mulige værdi. Derfor tilgodeser vores politikker omkring refusioner altid kunden. Der skal være en klar sammenhæng mellem det, der forventes og det, der kan opnås. Hvis det derimod, som en kvinde siger i TV-programmet, er hendes ønske at tjene penge uden at foretage sig noget, så er det ikke en af optionerne. Men det er vigtigt at understrege, at folk ikke behøver at være BA for at kunne få fordele gennem DubLi. Vi har tusindvis af abonnements kunder, der køber på DubLi.com på grund af besparelserne for dem og deres familier. Og mange kan helt gratis udnytte tilbuddene, hvad forbrugerjournalisterne på TV og en såkaldt ekspert også havde overset.

Ikke DubLi embedsmænd

En BA i DubLi er en selvstændig forretningsdrivende. DubLi er opbygget som andre koncepter, så BA´ erne kan bruge konceptet, men ikke tegne virksomheden.
Når TV går under cover, som det dramatisk hedder, for at afsløre, så kan det undre, at redaktionen først meget sent blev opmærksom på, at DubLi´s regnskaber ikke er hemmelige, men tværtimod offentlige med rapportering hvert kvartal. Når vi med sikkerhed kan fastslå, at de store besparelser og værdier, vi tilbyder til både forbrugere og BAs, er en velfungerende forretningsmodel, så er den mest overbevisende dokumentation på det tallene for udviklingen fra tredje kvartal i fjor til tredje kvartal i år. Vi har i den periode haft en vækst i omsætningen på 1770%, ja der står 1770%, så uanset at de danske TV-journalister griner smøret, fordi de er vant til lavere tal, så står udsagnet ved magt om, at vores selskab er en af de hurtigst voksende virksomheder i erhvervslivet i dag. Det er vi!

Vi følger nu op på TV-programmet. Den ene af de to anonyme medvirkende har efter programmet henvendt sig til DubLi for at få refunderet påståede tab. Vi kan se, at han ikke som oplyst i programmet har tabt penge. Han har tværtimod tjent penge. Den urigtige udtalelse i TV hæfter TV-stationen for, fordi den blev bragt anonymt. Den anden anonyme udmelding forekommer opdigtet. Flere forhold er medtaget i programmet mod bedre vidende hos programlæggerne. Selv om Michael Hansen og DubLi kun fik få timer til at reagere på efter redaktionens indtrængen til et møde i Odense, har redaktionen fået klar besked før, under og efter interviewet med Michael Hansen og inden udsendelsen blev sendt. Vi har derfor nu lagt sagen på advokaternes bord.

Der er grund til at være stolt af, hvad vi har skabt og nået hos DubLi. Du er vores partner, og vi vil være glad for at høre din feedback. DubLi er bygget til at tilbyde sine medarbejdere, kunder og investorer den bedste oplevelse. Vi ser frem til fortsat at kunne betjene og hjælpe familier i hele Danmark og resten af verden i de mange kommende år.

Med venlig hilsen
DubLi Inc.

Så tror jeg vidst nok den ged er barberet én gang for alle. 
- Min forretning vokser på trods af Kontant, og vi har fart på :) 

Amino-karma 1.147
Fra Kolding
Tilmeldt 12. maj 12
Indlæg ialt: 312

ClausKoch
Fra LabSec - timepris: 200...
Skrevet 07-11-2012 kl. 22:39

så ikke udsendelsen 

men er det ikke dansk ejet? 

Amino-karma 5.040
Fra København
Tilmeldt 4. aug 06
Indlæg ialt: 1.285

Martin Slot
Skrevet 07-11-2012 kl. 22:59

Hvorfor ikke bruge en af de eksisterende tråde Wink

Amino-karma 316.300
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 15.888


Her kan dit firmanavn stå
Skrevet 07-11-2012 kl. 23:03

ClausKoch:

så ikke udsendelsen 

men er det ikke dansk ejet? 

Grundlæggeren er dansk :)
Ejet af DubLi Inc. 

Amino-karma 316.300
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 15.888


Her kan dit firmanavn stå
Skrevet 07-11-2012 kl. 23:04

Martin Slot:

Hvorfor ikke bruge en af de eksisterende tråde Wink

Fordi google hun er en værre kælling på dén måde ;) - Hvis du forstår hvor jeg vil hen

Amino-karma 444
Fra Falster
Tilmeldt 15. jul 12
Indlæg ialt: 103

Rolan Pless
Fra Blik og Lavenergi
Skrevet 07-11-2012 kl. 23:07
så er der mere reklame ;)

Blik og lavenergi (næsten ) alt i lavenergi og blikkenslager arbejde Privat, Offentlig og Erhverv, Medlem af Dansk byggeri

Amino-karma 5.040
Fra København
Tilmeldt 4. aug 06
Indlæg ialt: 1.285

Martin Slot
Skrevet 09-11-2012 kl. 10:09

Christian Høegh Holm:

Fordi google hun er en værre kælling på dén måde ;) - Hvis du forstår hvor jeg vil hen

Til dels, men for mange tråde kan også virke lidt for voldsomt..Jeg kan også blive træt af at se den samme reklame i tv igen og igen...;)

Amino-karma 3.457
Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. sep 09
Indlæg ialt: 855

Jimmi
Fra Jimmis garage
Skrevet 09-11-2012 kl. 11:11

Jeg ved ikke om det indlæg ændre noget, men spørg lige alle dem som købte aktier i starten om hvordan det gik??? 

Så denne linie "For det andet antyder programmet fejlagtigt, at DubLi billiger rekruttering af venner og familie i Danmark som Business Associates (BAs)"

Jeg har fulgt dubli siden den spæde start og har været til flere møder, men har aldrig tegnet mig op. Men gang på gang får man at vide at man bare skal henvise familie og venner og så kan det godt være at det ikke er dubli direkte som henviser til dette, men et sted må det komme fra.

Der er ingen tvivl om, at dubli er et godt tænkt penge system, men der er en del lig i lasten som de nok lige skal over ;-) 

Vh Jimmi

Amino-karma 4.144
Fra Herning
Tilmeldt 17. jun 07
Indlæg ialt: 875

John J
Skrevet 09-11-2012 kl. 13:03

Uanset hvor meget der prøves på at glorificere Dubli i endnu en tråd, så er det stadigvæk et kæmpe problem, når man åbenlyst lyver på et et hvervemøde.

/John

Amino-karma 10.395
Fra København Ø
Tilmeldt 30. aug 08
Indlæg ialt: 1.601

BZR
Skrevet 09-11-2012 kl. 13:44

Christian Høegh Holm:

Som du måske allerede ved, blev der i sidste uge på dansk TV sendt et 25 minutters forbrugerprogram, der som eneste formål havde at rejse tvivl om konceptet bag DubLi. Kritikken var overfladisk og vildledende med fejlagtige udsagn fra to anonyme kilder. Slutbilledet blev derfor et helt andet end det, vi har lagt frem om DubLi´s udviklingsforløb. DubLi er noteret på OTCBB i USA. Aktien handles hver dag, og vi lever fuldstændig op til vores børsforpligtelser. DubLi er helt uændret forpligtet til at præstere sit yderste for kunder og samfund.

Enron var også noteret på OTCBB - det har aldrig nogensinde været et kvalitetsstempel i sig selv, at en virksomhed er børsnoteret. Desuden har jeg svært ved at se relationen mellem virksomhedens amerikanske børsaktiviteter og de påstande, der bliver fremsat mod DubLi i tv-program, som tager udgangspunkt i DubLis danske aktiviteter. Argumentet læner sig op ad en fejlslutning i retning af, at en virksomhed skal være fejlfri for at blive OTCBB-noteret. DubLi er OTCBB-noteret, og ergo er virksomheden hævet over kritik.

Christian Høegh Holm:
 

Siden 2003 har DubLi tilbudt forbrugere over hele verden en unik og værdifuld måde at spare penge på de ting, de køber i hverdagen. Gennem bl.a. den dynamiske hjemmeside, søgeredskaber og Cashback programmer hjælper DubLi familier med at shoppe fornuftigt i disse vanskelige økonomiske tider. Takket være DubLi kan familier spare hårdt tjente penge. Vi kan være stolte af, hvad DubLi i disse år gennemfører i hele verden. Vores mission har aldrig været vigtigere.

Mere salgsgas. DubLi påberåber sig en frelserrolle, fordi virksomheden på den måde er hævet over enhver kritik. På den måde kan man sige, at tendensen fra det første udsnit, jeg citerer fra, fortsætter ovenfor.

Christian Høegh Holm:

På forretningssiden hjælper DubLi enkeltpersoner med at tjene flere penge og opbygge en forretningsmæssig karriere ved bl.a. at hjælpe andre med at spare penge. Konceptet har vist sin gennemslagskraft – ikke mindst under den aktuelle globale økonomi, der er så udfordrende.

Underforstået: En virksomhed kan ikke overleve i disse tider, hvis den bruger ufine forretningsmetoder. DubLi eksisterer stadigvæk, og ergo bruger den ikke ufine forretningsmetoder.

Christian Høegh Holm:

• For det første hævdes det i TV-programmet, at DubLi opkræver et gebyr for enkeltpersoner for at købe og sælge aktier i selskabet. Den påstand er simpelthen ikke er korrekt. De gebyrer, der er tænkt på, må være dem, som banker, børsmæglere og advokater opkræver for den enkelte investor. Det gør de for alle aktiehandler på børser rundt om i verden. Disse gebyrer har intet med DubLi som firma at gøre!

Mon dog. De gebyrer, der bliver omtalt i programmet, er mange gange højere end de kurtager, de fleste pengeinstitutter opkræver i forbindelse med værdipapirhandel. 

Christian Høegh Holm:

• For det andet antyder programmet fejlagtigt, at DubLi billiger rekruttering af venner og familie i Danmark som Business Associates (BAs). Med grundigere research ville man se, at DubLi specifikt og klart forbyder denne form for aktivitet i vores kontrakter. Lovgivningen kræver det.
BAs skal i hele verden respektere og efterleve lovene i det land, hvori de er bosat. Vores koncept er derfor klart og ikke uigennemsigtigt, som en forbrugerjurist udtaler til TV-journalisten.

Det lyder underligt, når nu vi også her i tråden har hørt fra en DubLi-rekrut, som er blevet opfordret til at hverve familie og venner. Det er meget muligt, at DubLi officielt tager afstand til det i en eller anden paragraf, men i hvilket omfang bliver påbuddet håndhævet? 

Christian Høegh Holm:

• For det tredje er vores Xpress og Unique Bid auktioner ikke spil, som det antydes i udsendelsen. For at sikre den høje DubLi-standard har vi gennemført en omfattende research omkring regler for spil.
Vi har såkaldte legal opinions fra førende internationale og amerikanske eksperter i lovgivning om spil, og ifølge disse eksperter kan ingen af DubLi´s online-auktioner klassificeres som spil.

Mere salgsgas. I har legal opinions fra førende internationale og amerikanske eksperter i spillovgivning, men hvorfor fremlægger i så ikke denne dokumentation? Lad os få nogle konkrete navne, virksomheder og dokumenter på banen - det må også være i DubLis interesse at spille med helt åbne kort. Indtil videre har Kontant rigeligt med dækning for deres beskyldninger, mens DubLi gemmer sig bag floskler og lovprisninger fra unavngivne eksperter.

Christian Høegh Holm:

TV-programmets tilrettelæggere siger, at det er "stribevis af klager", der har fået dem til at kaste sig over DubLi. DubLi har ikke modtaget klager i stribevis.

Ovenstående er vist baseret på en misforståelse. DR Kontant har modtaget stribevis af klager. De har ikke påstået, at DubLi har modtaget stribevis af klager. Desuden er der vist ikke mange, der har tillid til de tal, DubLi selv oplyser omkring deres klagesager. DubLi kan jo i princippet sige, at de aldrig nogensinde har modtaget en klage, uden at vi har nogen reel mulighed for at efterprøve den påstand.

Christian Høegh Holm:
De få klager, der har været i en årelang periode, er løst. Som mål har DubLi at skaffe vores kunder og BAs den højest mulige værdi. Derfor tilgodeser vores politikker omkring refusioner altid kunden. Der skal være en klar sammenhæng mellem det, der forventes og det, der kan opnås. Hvis det derimod, som en kvinde siger i TV-programmet, er hendes ønske at tjene penge uden at foretage sig noget, så er det ikke en af optionerne. Men det er vigtigt at understrege, at folk ikke behøver at være BA for at kunne få fordele gennem DubLi. Vi har tusindvis af abonnements kunder, der køber på DubLi.com på grund af besparelserne for dem og deres familier. Og mange kan helt gratis udnytte tilbuddene, hvad forbrugerjournalisterne på TV og en såkaldt ekspert også havde overset.

Men nu er det ikke DubLis gratistjenester, der er problemet. Endnu en afvigelsesmanøvre, hvor DubLi forsøger at fjerne fokus fra de problemstillinger, der bliver fremlagt i Kontant.

Christian Høegh Holm:

En BA i DubLi er en selvstændig forretningsdrivende. DubLi er opbygget som andre koncepter, så BA´ erne kan bruge konceptet, men ikke tegne virksomheden.

Bekvemt. For så kan aben jo til enhver tid sendes videre til den enkelte forretningsdrivende, så DubLi aldrig behøver påtage sig et ansvar.

Christian Høegh Holm:

Når TV går under cover, som det dramatisk hedder, for at afsløre, så kan det undre, at redaktionen først meget sent blev opmærksom på, at DubLi´s regnskaber ikke er hemmelige, men tværtimod offentlige med rapportering hvert kvartal. Når vi med sikkerhed kan fastslå, at de store besparelser og værdier, vi tilbyder til både forbrugere og BAs, er en velfungerende forretningsmodel, så er den mest overbevisende dokumentation på det tallene for udviklingen fra tredje kvartal i fjor til tredje kvartal i år. Vi har i den periode haft en vækst i omsætningen på 1770%, ja der står 1770%, så uanset at de danske TV-journalister griner smøret, fordi de er vant til lavere tal, så står udsagnet ved magt om, at vores selskab er en af de hurtigst voksende virksomheder i erhvervslivet i dag. Det er vi!

Ingen har påstået, at DubLis regnskaber var hemmelige. Men Kontant har påpeget, at virksomheden kører med underskud, selvom I praler med skyhøje vækstrater - og med at virksomheden er lige så stor som Facebook, når det ikke er tilfældet. Og igen: Vækst i omsætningen betyder ikke, at DubLi er hævet over enhver kritik, ligesom det på ingen måde kan legitimere den forretningsmodel, der udgør grundlaget for virksomhedens "succes". 

En helt anden ting. Hvis væksten er så høj - og DubLi i sandhed er en af de hurtigst voksende virksomheder i erhvervslivet i dag - kan vi så regne med, at DubLi er med i kapløbet næste år, når Børsen skal finde årets Gazelle-virksomhed? 

Christian Høegh Holm:

Vi følger nu op på TV-programmet. Den ene af de to anonyme medvirkende har efter programmet henvendt sig til DubLi for at få refunderet påståede tab. Vi kan se, at han ikke som oplyst i programmet har tabt penge. Han har tværtimod tjent penge. Den urigtige udtalelse i TV hæfter TV-stationen for, fordi den blev bragt anonymt. Den anden anonyme udmelding forekommer opdigtet. Flere forhold er medtaget i programmet mod bedre vidende hos programlæggerne. Selv om Michael Hansen og DubLi kun fik få timer til at reagere på efter redaktionens indtrængen til et møde i Odense, har redaktionen fået klar besked før, under og efter interviewet med Michael Hansen og inden udsendelsen blev sendt. Vi har derfor nu lagt sagen på advokaternes bord.

Det bliver spændende at se, hvad advokaterne finder ud af. Det lyder som en tom trussel, men nu må vi se. 

Christian Høegh Holm:
Så tror jeg vidst nok den ged er barberet én gang for alle. 

- Min forretning vokser på trods af Kontant, og vi har fart på :) 

:-)

Side 1 ud af 3 (25 indlæg) 1 2 3 Næste >

RSS-feed
 
Besøg vores andre hjemmesider :
lll