Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsstart - med job og SU?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har en idé til et forretningskoncept, som vil være relativt nemt at føre ud i livet sideløbende med det jeg laver i forvejen. Problemet er dog, at jeg er studerende (på SU) og også har et arbejde, hvor jeg således tjener alle de penge må (ca. 9000 kr/mnd) ved siden af min SU.

Det betyder jo at jeg ikke kan drive en enkeltmandsvirksomhed fx. da den jo kører over min personlige indkomst, og således vil betyde at jeg skal betale min SU tilbage. Desuden er det ikke realistisk, at jeg kommer til at få en ny indtægt gennem firmaet der kan erstatte hele min nuværende månedlige arbejdstindtægt, de første mange måneder.

Med det job jeg har nu, hverken kan eller vil jeg arbejde mindre, og derfor er jeg nødt til at finde en model, hvor jeg kan spare op i et firma (har jo ikke brug for pengene nu, men det kunne jo være rart at have indtjeningen til gode, så jeg kan få den udbetalt når jeg ikke længere er på SU.)

Derfor søger jeg altså hjælp til at finde en løsning hvor dette kan lade sig gøre. Det oplagte er jo et ApS, men jeg har desværre ikke lige 80.000 som startkapital, og derfor håber jeg på at der findes en anden løsning. 

Hører rigtig gerne fra folk der eventuelt har stået i samme situation, eller blot kender noget til en smart løsning!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:01

Den kan du læse masser om herinde og andre steder. Virksomhedsordningen (VSO) som personligt selskab - overholde ordnings regler, særskildt om regnskab og adskildelse af privat og firma (revisor til VSO anbefales) og ikke hæve noget til sig selv - så påvirker det ikke SU

vh

Tilmeldt 20. Oct 11
Skrevet kl. 21:07