Jeg kunne godt tænke mig at køre en selvstændig Wordpress-installation på social.kasperbergholt.org. Jeg har oprettet subdomænet i cPanel, men er lidt i tvivl om, hvad jeg skal ændre i DNS-opsætningen. Er det nok at tilføje det nye subdomæne (social.kasper.bergholt.org) efter at have slettet *.* og tilføjet www.kasperbergholt.org -> kasperbergholt.org?
C-name til *.kasperbergholt.org -> kasperbergholt.org
C-name til social.kasperbergholt.org - kasperbergholt.org
Hvad er fordelen ved at lave det som CNAME (Canonical Name) i stedet for A-record? Jeg vil da netop mene at det burde oprettes som en A-record der peger på serverens IP.
Hvad er fordelen ved at lave det som CNAME (Canonical Name) i stedet for A-record? Jeg vil da netop mene at det burde oprettes som en A-record der peger på serverens IP.
At du kun skal ændre IP ét sted, hvis webserveren af den ene eller anden grund skifter IP.
Jo flere steder en ændring skal registres, jo større er risikoen fejl.
Da Kasper jo har subdomænet liggende samme sted som hoveddomænet, behøver han strengt taget kun at have
Hvis ikke du angiver *.kasperbergholt.org men kun kasperbergholt.org og www.kasperbergholt.org vil DNS opslag til social.kasperbergholt.org ikke kunne finde vej, med mindre du har opsat en A-record for subdomænet.
Dette selvfølgelig under forudsætning, at nameservers er hos GratisDNS, og ikke webhotel udbyderen.