Min hjemmeside er som skabt til CPM-kampagner med et højt antal sidevisninger per. besøgende. Efter grundig søgen er jeg begyndt at stille spørgsmålstegn ved om disse overhovedet udbydes på de danske affiliate-netværker! PartnerAds og Tradedoubler har f.eks. annoncører der stort set kun betaler for lead/salg!
Er der nogen der kan give mig et godt råd om hvor jeg kan finde danske CPM-kampagner?
Jeg har selv ledt efter dem (engang) - men uden held.
Selvom du har et højt antal sidevisninger pr. besøgende, så tror jeg ikke det ville kunne betale sig for dig. Jeg ved intet om din hjemmeside - men jeg er ret sikker på at du får meget mere ud af at placere nogle Adsense annoncer, eller relevanteAffiliate annoncer.
- Held & Lykke med din søgen.. jeg kunne ikke hjælpe dig, beklager.
Nej, det er kun CPM-kampagner, som jeg leder efter! Og jeg kan godt forstår hvorfor netop Partner-ads ikke udbyder nogen, da det jo primært er webshops og mindre virksomheder, der annoncerer. Ikke sandt?
Samtidig kan jeg godt se logikken i at annoncørerne vil være sikre på at få dele af deres investering tilbage - og derfor kun vil betale for klik, leads og salg. Men at ingen vil betale endda små beløb for den branding, som deres annoncer skaber gennem 10.000-vis af besøgene - det virker lidt mærkeligt!
Igen - har en hjemmeside med et meget højt antal sidevisninger pr. beøsgende (14 visninger / besøgende). Samtidig medfører det også, at jeg har en click-rate under gennemsnittet (0.3 %).
Tror du at det er håbløst at satse på CPM-indtjening via Adsense? En CPM på mellem 15-20 ville jeg anse for værende fantastisk!
Jeg er selv på udkig efter CPM kampagner. Desværre er de ikke nemme at finde. Men det er helt korrekt at Adsense har CPM. Og det fungerer faktisk super godt da du både får CPM + kliks hos Adsense.
Desværre blev jeg banned for mange mange år siden. Hvorfor, aner jeg ikke. Og det er en af grundene til at man skal passe på hos Adsense. De har en politik om at banne hjemmesider uden forklaring. Og de beholder alt hvad du har tjent.
Hvis et nogle besøgende på dine hjemmeside klikker flere gange på dine adsense reklamer, kan du for eks blive banned/udelukket.